۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82546315
T T
۰ نفر

نجات 8 سرنشين يك لنج باري در آب هاي جزيره ابوموسي

۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82546315
نجات 8 سرنشين يك لنج باري در آب هاي جزيره ابوموسي

بندرعباس- ايرنا - معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: 8 سرنشين يك لنج باري در حوالي آب هاي جزيره ابوموسي از خطر مرگ نجات يافتند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، مهدي نوفرستي شنبه در بيان جزييات اين سانحه دريايي اظهارداشت: يك فروند شناور لنج باري با مليت ايراني حامل بار گچ كه از بندرلنگه به مقصد بندر شارجه كشور امارات در حركت بود، در فاصله 11 مايلي جنوب شرقي جزيره ابوموسي به علت مشكل موتوري و آبگرفتگي از ادامه مسير بازماند.
وي بيان داشت: اين شناور حوالي ساعت 6 و 40 دقيقه صبح امروز شنبه اعلام اضطرار كرد و شناور ناجي پس از اعزام به موقعيت سانحه، موفق شد در ساعت 9 و 15 دقيقه صبح سرنشيان لنج ياد شده را نجات دهد.
معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به اينكه شرايط جوي در زمان بروز سانحه مساعد اعلام شده بود، اظهاركرد: شناور ناجي، افراد نجات يافته را حوالي ساعت 11 ظهر امروز در بندرلنگه به ساحل رساند.
وي خاطرنشان كرد: وضعيت سلامتي نجات يافتگان رضايت بخش گزارش شده است.
اين مقام مسئول به فرماندهان و خدمه شناورهاي سنتي و لنج‌ها توصيه كرد، ماشين آلات، موتور، بدنه و تجهيزات ايمني و مقابله با حريق شناور را پيش از انجام سفر دريايي كنترل كنند تا در زمان بروز سانحه احتمالي، دچار بحران نشوند.
7195/2094
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: هومن محمدكرمي