به تفاهم با فراكسیون های مستقلین و ولایی خوشبین هستیم/مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تندروها را منزوی كردند

تهران-ایرنا- عضو هیات رئیسه فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ما به تفاهم با فراكسیون های مستقلین و ولایی خوشبین هستیم واگر تفاهم حاصل نشود لیست جداگانه می دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز - یكشنبه -مجلس در جمع خبرنگاران اظهارامیدواری كرد: تعامل سه فراكسیون به نتیجه برسد و بتوانند در انتخابات هیات رئیسه مجلس با هم تفاهم كنند.
وی افزود: براساس مذاكرات انجام شده هیچ گاه قرار نبود فراكسیون امید لیست مجزایی ارائه بدهد اما پس از آن كه شنیده شد فراكسیون های مستقلین و ولایی با یكدیگر در خصوص 12 كرسی هیات رئیسه به توافق رسیده اند تا از هر فراكسیون 6 نفر در هیات رئیسه حضور داشته باشد ما هم تصمیم گرفتیم لیست جدا ارائه بدهیم.
عضو هیات رئیسه فراكسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به این سوال كه برخی اعضای فراكسیون مستقلین توافق با فراكسیون نمایندگان ولایی را شایعه می دانند؟، گفت: اگر اعضای فراكسیون مستقلین توافق با فراكسیون ولایی روی 12 كرسی هیأت رئیسه را شایعه می دانند ما آماده هستیم با مستقلین بر تثبیت وضع موجود توافق كنیم.
تابش تصریح كرد: نظر ما این است كه رئیس مجلس و نواب رئیس ثابت باشند و 9 كرسی باقیمانده بین سه فراكسیون امید، مستقلین و نمایندگان ولایی مجلس دهم تقسیم شود.
وی ادامه داد: گفت و گوها میان نمایندگان دو فراكسیون انجام شده است و با این شرایط بسیار خوشبین هستم تا براساس تعامل، هیأت رئیسه مجلس دهم برای سال دوم تشكیل شود.
خبرنگاری از تابش در مورد تعویق زمان انتخابات هیات رئیسه مجلس پرسید كه وی پاسخ داد: این تعویق براساس مُر قانون است زیرا از زمان انتخاب هیأت رئیسه دائم باید یك سال گذشته باشد و به همین جهت انتخابات روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.
وی ادامه داد: درخواست من از رسانه ها این است كه به فضای تعاملی در مجلس كمك كنند، زیرا شرایط كشور به نحوی است كه در این وضعیت نیاز به تعامل داریم.
وی افزود: اگر ما بخواهیم نسبت به وزن فراكسیون امید چانه زنی كنیم، باید طالب پست های بیشتری در هیأت رئیسه باشیم ولی شرایط كشور حساس است و به ادامه تعامل بین دولت و مجلس كه در حال حاضر رقم خورده نیاز داریم.
نماینده مردم اردكان در مجلس همچنین گفت: مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تندروها را منزوی كردند و ما نیز در مجلس نباید به گونه ای رفتار كنیم كه راه برای تندروها باز شود.
وی افزود: فراكسیون امید مجلس بر حضور یك زن و یك نفر از نمایندگان اهل سنت در هیات رئیسه تاكید دارد.
سیام**9121 **1336خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر