۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82548172
T T
۰ نفر
معترضان كره‌ای: آمریكا بساط نظامیگری‌اش را از منطقه برچیند

پكن - ایرنا - معترضان كره جنوبی در اقصی نقاط این كشور بویژه در شهر سئول پایتخت، بار دیگر ‌خواستار توقف استقرار سامانه ضد موشكی «تاد» آمریكا و برچیده شدن بساط نظامیگری این كشور از شبه جزیره كره شدند.

به گزارش ایرنا، این در شرایطی است كه چندی قبل نیز صدها نفر از مردم معترض كره جنوبی در اطراف محل استقرار سامانه مزبور در منطقه سئونگجو در 300 كیلومتری شهر سئول، چادرهای اعتراضی برپا كرده بودند كه همچنان این چادرها برپاست.
بر اساس گزارش های دریافتی، مردم كره جنوبی بار دیگر در اطراف این منطقه حضوری گسترده دارند و همچنان به آرایش رادارها و تجهیزات سامانه تاد اعتراض می كنند.
بعضی از مردم در خیابان های این روستا و در نزدیكی زمین گلف «اسكای هیل» محل استقرار این سامانه، با در دست داشتن پلاكارت شعارهایی علیه دولت های كره جنوبی و آمریكا سر می دهند.
این در شرایطی است كه با گذشت چندین هفته از استقرار این سامانه و عملیاتی شدن آن هنوز اعتراضات مردم منطقه فروكش نكرده است.
قبل از این بارها معترضان با نیروهای امنیتی و پلیس كه زمین گلف را در احاطه گرفته اند درگیر شده و برخی نیز زخمی شده اند.
همزمان تارنمای چاینا ارگ اعلام كرده كه مردم در نقاط مختلف كره جنوبی از جمله در سئول چندین بار در مقابل نهادهای دولتی تجمع كرده و به برچیده شدن این سامانه ضدموشكی آمریكا تاكید كرده اند.
بر اساس گزارش رسانه های منطقه از جمله یونهاپ، لحن شعارها مردم كره جنوبی این روزها تندتر شده و آنان از اینكه آمریكا را امپریالیست خطاب كنند، ابایی ندارند.
معترضان همچنین شعار می دهند كه از «تاد»، جنگ و درگیری نظامی نفرت دارند و آمریكا می بایست بساط نظامی گری خود را از آسیا برچیند.
حوادث در شرایطی رخ می دهد كه سامانه پیشرفته موشكی تاد با اسكورت، پشتیبانی و حراست هشت هزار نیروی نظامی و پلیس كره جنوبی وارد این كشور شده و آرایش یافته است.
در تازه ترین نظرسنجی كه خبرگزاری یونهاپ انجام داده، آمده است كه بالغ بر ۵۶ درصد از مردم كره جنوبی می خواهند پارلمان و دولت بار دیگر برنامه استقرار تاد را مرور كرده و تصمیم تازه ای در باره برچیدن آن بگیرند.
این در حالیست كه برخی از سیاستمداران در كره جنوبی معتقدند، برچیدن تاد باید به توقف برنامه آزمایش های موشكی بالستیك و هسته ای كره شمالی منوط شود.
آمریكا و كره جنوبی تابستان سال گذشته به بهانه تهدیدهای موشكی كره شمالی بر استقرار این سامانه در خاك كره توافق كرده بودند.
چین و روسیه به عنوان منتقدان اصلی اجرای این طرح می گویند، این سامانه به گونه ای طراحی شده است كه رادارهای آن می تواند اطلاعاتی را از موشك های این دو كشور جمع آوری كند و حتی به سامانه دفاعی آمریكا در ژاپن مرتبط شود.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی