۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82548425
T T
۰ نفر
سهم پنج درصدي آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداري ،رقم ناچيزي كه پرداخت نمي شود

دزفول - ايرنا - سهم پنج درصدي آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداري رقم ناچيزي است كه شهرداري ها به دلايلي از جمله مشكل در آمد تمايلي به پرداخت آن ندارند.

به گزارش ايرنا نشست هاي شوراي آموزش و پرورش همواره محل چانه زني مديران براي تامين سهم پنج درصدي آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداري است ، رقمي ناچيز كه پرداخت آن نيز براي شهرستاني چون دزفول با 365 واحد آموزشي و 74 هزار دانش آموز مشكلي از مدارس اين شهرستان حل نمي كند.
مدير آموزش و پرورش دزفول در خصوص پرداخت سهم پنج درصدي آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداري گفت:در سال 95 مبلغ 600 ميليون ريال از كل عوارض شهرداري عايد آموزش و پرورش اين شهرستان شده است كه اين مبلغ براي تعمير سرويس بهداشتي و كمبودهاي ساختمان مدارس هزينه شد.
عبدالمحمد جرجاني افزود:در اين خصوص پيگيري هاي فراواني از سوي آموزش و پرورش دزفول صورت گرفت و تيم ويژه اي به سرپرستي معاونت پشتيباني پيگير امور بود زيرا مبلغ واريز شده در مقابل 365 مدرسه و 74 هزار دانش آموز شهرستان دزفول بسيار ناچيز است .
وي گفت:سهم پنج درصد آموزش و پرورش از عوارض شهرداري بايد از محل تفكيك،پذيره نويسي و صدور پروانه ساخت تامين شود در حالي كه هر بار كه صحبت از پرداخت اين سهم مي شود شهرداري دزفول نبود پروانه ساخت را مطرح مي كند و از سويي شهردار نيز در نشست هايي كه دعوت مي شود حضور نمي يابد.
مدير آموزش و پرورش دزفول افزود:طبق دستور اداره كل آموزش و پرورش خوزستان اگر پيگير عوارض شهرداري نباشيم آموزش و پرورش دزفول بايد به ديوان محاسبات پاسخگو باشد لذا آخرين فرصت به شهرداري دزفول اعلام مي شود تا نسبت به پرداخت سهم آموزش و پرورش اقدام كند در غيراين صورت از طريق ديوان محاسبات اقدام خواهد شد.
امير عيسي زاده معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه شهرستان دزفول نيز در اين خصوص گفت:با شهرداري تعارفي در اين خصوص وجود ندارد زيرا بايد در راستاي تقويت و اعتلاي آموزش و پرورش و ترويج فرهنگ آموزش گام برداشت و اين امر جز با همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي امكان پذير نيست.
وي با تاكيد بر اهميت آموزش و پرورش در دزفول گفت:مدارس شهرستان دزفول در شان دانش آموزان نيست و در برخي مدارس حتي وسايل گرمايشي و سرمايشي نيز فراهم نيست و برخي مدارس حاشيه شهر نيز مخروبه است كه اين كمبودها بيانگر نياز شديد آموزش و پرورش به سهم پنج درصدي از عوارض شهرداري است .
عيسي زاده ابراز اميدواري كرد با شروع بكار اعضاي شوراي جديد شهر دزفول تاكيد بيشتري بر وضعيت آموزش و پرورش شود و توسعه امكانات آموزشي در دستور كار باشد و شاهد حضور پررنگ شوراي جديد در اعتلاي فرهنگ آموزش و پرورش باشيم.
محمدرضا كرمي نژاد شهردار دزفول نيز در اين خصوص گفت:سازمان شهرداري هاي كشور و استانداري خوزستان در نامه هاي جداگانه اي دستور پرداخت پنج درصد از عوارض شهرداري را به آموزش و پرورش داده اند كه اين مبالغ مستقيما به حساب هاي ارائه شده واريز مي شود و چيزي به دست شهرداري ها نمي رسد.
وي افزود:اين عوارض از محل تفكيك،پذيره نويسي و نوسازي بايد تامين شود كه طبق آن در سال 95 در چندين مرحله مختلف بيش از 680 ميليون ريال به حساب آموزش و پرورش واريز شده است در حالي كه آموزش و پرورش دزفول ادعا دارد تنها 600 ميليون ريال از محل عوارض شهرداري واريز شده است.
وي خواستار پيگيري آموزش وپرورش براي ابهام در اختلاف اين مبالغ شد .
مدير آموزش و پرورش دزفول نيز خواستار ارسال فيش هاي پرداختي به آموزش و پرورش دزفول شد تا در اين خصوص از طريق استان پيگيري شود.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه