بهترين شيوه براي مديريت پسماند استان خوزستان را انتخاب خواهيم كرد

آبادان - ايرنا - مديركل امور شهري و شوراها استانداري خوزستان گفت:درصدد هستيم با استفاده از دانش روز دنيا بهترين شيوه را براي مديريت پسماند زباله ها در استان را انتخاب كنيم.

به گزارش ايرنا شهاب صديقي دوشنبه در جلسه متمركز نمودن محل دپوي زباله شهرستان‌هاي جنوب غرب استان در شهرداري آبادان افزود:مديريت پسماند استان خوزستان به هفت منطقه تقسيم ‌شده تا متناسب با شرايط اقليمي هر منطقه راه‌كار مناسبي براي آن اتخاذ شود.
صديقي از برگزاري نشست‌هاي كارشناسي و تخصصي در كارگروه مديريت پسماند معاونت عمراني خبر داد و اظهار داشت:تلاش مي‌شود تا از آخرين فنّاوري‌هاي روز دنيا در بحث مديريت پسماند در استان خوزستان استفاده شود تا بتوانيم حجم مواد دفني را كم و علاوه بر بازيافت آن در بحث توليد انرژي نيز مورداستفاده قرار گيرد.
وي به سفر هيات لهستاني به منظور بازديد و بررسي مشكلات مديريت بازيافت در مناطق مختلف استان خوزستان اشاره كرد و بيان داشت:اين هيات از آبادان، ماهشهر، اهواز و دزفول بازديد مي‌كنند.
مديركل امور شهري و شوراها استانداري خوزستان گفت:كشور لهستان در بحث بازيافت زباله و مديريت بازيافت در 15 سال گذشته يك كشور پيشرو است و پيشرفت‌هاي خوبي در بحث‌هاي زيست‌محيطي داشته است.
وي افزود:در منطقه دو مديريت پسماند خوزستان به مركزيت آبادان در 10 سال اخير اقدام به ايجاد سايت پردازش و تملك هشت هكتار زمين كردند تا بتوانند هفت شهر خرمشهر، آبادان، مينوشهر، اروندكنار،چوئبده، دارخوين و شادگان را در تخت پوشش قرار دهند.
صديقي ابراز اميدواري كرد باكارهاي صورت گرفته علاوه بر شهرداري‌ها، دهياري‌ها منطقه نيز از سايت پردازش پسماند آبادان بهره ببرند.
مديرعامل شركت سيگما لهستان نيز كه در جلسه حضور داشت گفت:آمادگي سرمايه‌گذار و همكاري در بخش مديريت پسماند در استان خوزستان راداريم.
يان هيدوك افزود:شركت ما در بخش مديريت و پردازش پسماند يكي از شركت‌هاي پيشرو در اروپا است و اميدواريم تا در اين بخش در ايران و بخصوص در استان خوزستان سرمايه‌گذاري مشترك داشته باشيم.
وي افزود:علاوه بر مديريت پسماند شركت ما در بخش معدن و استخراج زغال‌سنگ نيز فعاليت دارد و قصد داريم در اين بخش نيز در ايران سرمايه‌گذاري كنيم.
به گزارش ايرنا محمد حويزاوي شهردار آبادان گفت:در هفت شهر منطقه 2 پسماند استان خوزستان بين 330 تا350 تن پسماند شهري و 230 تا 240 تن پسماند خانگي با جميعتي بالغ 500 هزار نفر توليد مي شود.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهري ** انتشاردهنده:كبري اقازري