تفاهمی میان سه فراكسیون مجلس برای انتخابات هیات رئیسه ایجاد شده است/ نظر مثبت فراكسیون ها بر ریاست لاریجانی

تهران-ایرنا-عضو فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی های انجام شده، تفاهم و توافقی میان فراكسیون های امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی برای انتخابات هیات رئیسه ایجاد شده است و سه فراكسیون نظر مثبت بر علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس برای سال دوم دارند.

فاطمه ذوالقدر روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: البته هنوز این توافق نهایی نشده است ولی سه فراكسیون بالاخره توانستند به یك تفاهمی در تركیب نامزدهای هیات رئیسه مجلس برای سال دوم برسند.
وی ادامه داد: اگر این تفاهم به صورت قطعی از سوی دو فراكسیون دیگر تایید شود ما دیگر لیست جداگانه نخواهیم داد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس این تفاهم، سه فراكسیون نظر مثبت بر علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس در سال دوم خواهند داشت و مقرر شد برای 9 ناظر و دبیر نیز به صورت3-3-3 (هر فراكسیون سه نفر) انتخاب شوند.
وی تاكید كرد: هنوز روی نواب رئیس مجلس تفاهم نهایی نشده است ولی تاكنون نظر بر این است كه هر فراكسیون به صورت مستقل نامزد خود را برای نایب رئیسی ارائه كند.
وی تصریح كرد: اعضای فراكسیون امید مجلس در ساعت 16 امروز درباره انتخابات هیات ریئیسه مجلس جلسه نهایی و فوق العاده برگزار می كنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات هیات رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای سال دوم قرار است فردا - چهارشنبه- برگزار شود . فراكسیون های امید، نمایندگان ولایی و مستقلین ولایی جلسات مشتركی را برای انتخاب و معرفی نامزدهای احتمالی خود برگزار كرده اما تاكنون به تفاهم نرسیده اند.
كاظم جلالی ریاست فراكسیون مستقلین ولایی را برعهده دارد كه قرار است این فراكسیون كه حامیان لاریجانی هستند امروز با رئیس مجلس دیدار كنند.
محمدرضا عارف ریاست فراكسیون امید مجلس و حمیدرضا حاجی بابایی ریاست فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم را عهده دارند.
سیام**9121 **1336 خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر