سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری: سخنان وزیر خزانه داری آمریكا، نگرانی كمپانی های ایرباس و بوئینگ را فراهم كرده است

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری در واكنش به اظهارات وزیر خزانه داری آمریكا گفت: اظهارات وزیر خزانه داری آمریكا پیش از آنكه تهدیدی برای ایران باشد نگرانی كمپانی های ایرباس و بوئینگ را فراهم كرده و معادلات بین المللی آمریكا و اروپا را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان هواپیمایی كشوری، رضا جعفرزاده گفت: همه اذعان دارند كه مجوز فروش بوئینگ و ایرباس پس از توافق نامه هسته ای توسط دفتر كنترل سرمایه های خارجی ایالات متحده آمریكا كه زیر مجموعه خزانه داری این كشور است صادر شده و قراردادهای فی ما بین به دنبالِ مذاكرات مفصل صورت گرفته است.
وی افزود: هرگونه ایجاد ابهام و شبهه پراكنی نوعی تولید بی اعتباری و زیر سوال بردن شان مذاكره كنندگان را در پی خواهد داشت به علاوه هر نوع محدودیت در فروش هواپیما به ایران به منزله نقض برجام از طرف آمریكا خواهد بود كه به طور قطع دولت های اروپایی نه با آن موافقتند و نه به خاطر منافع شركت هایشان چنین اجازه ای را به آمریكا خواهند داد.
جعفرزاده خاطرنشان كرد: از آنجایی كه جذابیت بازار ایران بر فروشندگان و سازندگان هواپیما پوشیده نیست و لاجرم مقامات وزارت راه و شهرسازی و شركت های هواپیمایی برای ورود به رقابت ها تصمیمات جدی اتخاذ كرده اند بی تردید به منظور نوسازی و پاسخ به مطالبات خود در بخش هوایی به این یكی دو قرارداد (ایرباس و بوئینگ) اكتفاء نكرده و با سایر شركت های سازنده هواپیما نیز مذاكره خواهند كرد چرا كه آمار نیازهای كشور به ناوگان بیش از این تعداد است.
به گزارش ایرنا، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریكا هفته گذشته اعلام كرده بود كه وزارتخانه خزانه داری آمریكا مشغول بازبینی مجوزهایی است كه به شركت‌های بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران داده شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9189*1579* تنظیم : اسماعیل داودی * انتشار : مرضیه فاتحی
۰ نفر