۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82553091
T T
۰ نفر

ورود گوشت قرمز به اهواز ممنوع نيست

۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82553091
ورود گوشت قرمز به اهواز ممنوع نيست

اهواز - ايرنا - مديركل دامپزشكي خوزستان خبر ممنوعيت ورود گوشت قرمز به اهواز را كه چند روز اخير در برخي سايت ها منتشر شده بود تكذيب كرد و گفت: ورود گوشت قرمز بنا به هيچ دليلي به اهواز ممنوع نشده است.

دكتر مصطفي كناركوهي شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: با وجود نزديك شدن به فصل گرما و احتمال بروز بيماري تب كريمه كنگو، تاكنون هيچ موردي از اين بيماري در خوزستان مشاهده نشده و در كشتارگاه ها و دامداري ها نيز مورد مشكوكي وجود نداشته است.
وي افزود: عمليات پيشگيري با سمپاشي دام ها و مناطق حساس با شدت ادامه دارد و در هيچ كارگروه اقتصادي در خوزستان به دليل احتمال بروز اين بيماري و يا هيچ دليل ديگري ورود گوشت قرمز به اهواز ممنوع نشده است.
كنار كوهي ادامه داد: گوشت قرمز با ضوابط بهداشتي و مهر دامپزشكي مورد تائيد اداره دامپزشكي است و مردم دغدغه اي نداشته باشند.
در چند روز اخير خبري مبني بر اينكه ورود گوشت قرمز به اهواز به دليل بيماري تب كريمه كنگو ممنوع شده در برخي سايت ها منتشر شده بود.
تب خونريزي‌دهنده كريمه كنگو ، يك بيماري حاد تب دار و خونريزي دهنده‌است كه ازطريق گزش كنه و يا تماس با خون يا ترشحات يا لاشه دام و انسان آلوده منتقل مي‌شود.
شروع علائم ناگهاني حدود يك تا هفت روزطول مي كشد و بيمار دچار سردرد شديد، تب، لرز، درد عضلاني (به ويژه در پشت و پاها)، گيجي، درد و سفتي گردن، درد چشم، ترس از نور (حساسيت به نور) مي‌گردد.
ممكن است حالت تهوع، استفراغ بدون ارتباط با غذاخوردن و گلودرد و احتقان ملتحمه در اوايل بيماري وجود داشته باشد كه گاهي با اسهال و درد شكم و كاهش اشتها همراه مي‌شود. تورم و قرمزي صورت، گردن و قفسه سينه نيز شايع هستند.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاري ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي