آزمون دستياري در سلامت كامل برگزار شده است

تهران - ايرنا - قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: آزمون دستياري در سلامت كامل برگزار شده است و هيچ خلل و مشكلي در روند برگزاري اين آزمون نبوده است.

به گزارش ايرنا، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، حسن امامي رضوي روز شنبه با بيان اينكه در آزمون دستياري امسال بيش از 14 هزار نفر شركت كردند، افزود: آزمون پذيرش دستيار هر سال با همكاري دبيرخانه آموزش پزشكي و تخصصي و مركز سنجش وزارت بهداشت برگزار مي شود. آزمون امسال هم در 14 ارديبهشت به صورت غيرمتمركز در تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور برگزار شد.
قائم مقام وزير بهداشت در امور دانشگاه هاي علوم پزشكي گفت: كليد نهايي و اسامي پذيرفته شدگاني كه مجاز به انتخاب رشته هستند، در سايت مركز سنجش پزشكي اعلام شده است و داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به اين سايت از وضعيت خود و انتخاب رشته آگاهي پيدا كنند.
قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت افزود: فرآيند طراحي دفترچه سوالات آزمون كه هر سال از چند ماه قبل از آزمون توسط دبيرخانه آموزش پزشكي و تخصصي انجام مي‌شود، امسال با ساز و كار جديد و علمي‌تري انجام شد و سوالات در كمال امنيت در اختيار مركز سنجش آموزش پزشكي قرار گرفت.
امامي رضوي با بيان اينكه در نحوه برگزاري آزمون دستياري امسال، هيچگونه خللي وارد نشده و در سلامت كامل برگزار شده است، گفت: كارنامه داوطلبان با توجه به مصوبه‌اي كه از سال گذشته وجود داشته، در پنج زيرگروه آموزشي اعلام شده و رتبه داوطلب در اين پنج گروه متفاوت است.
وي افزود: داوطلبان آزمون دستياري مي توانند، در يكي از زيرگروه‌ها انتخاب رشته كنند و بعد در يكي از رشته‌هاي انتخاب شده، پذيرفته شوند. اين فرآيند طي دو ماه آينده انجام مي‌شود و تا قبل از پايان شهريور اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون دستياري اعلام خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه برگزاري آزمون و ساير فرآيندها با كمك مركز سنجش آموزش پزشكي، در كمال دقت و سلامت انجام شده، به داوطلبان توصيه كرد: رشته‌اي را كه علاقه دارند، انتخاب كنند. چرا كه پشيماني در انتخاب رشته، در اوايل سال تحصيلي ما را با حجمي از افرادي كه مي‌خواهند رشته خود را تغيير دهند، مواجه مي‌كند.
وي دليل در نظر گرفتن 5 زير گروه آموزشي در آزمون دستياري تخصصي پزشكي را انتخاب آزادانه رشته توسط داوطلبان اعلام كرد و گفت: حيطه توانمندي و علاقه داوطلبان بايد در انتخاب رشته موردنظر باشد و رشته هاي مختلف را انتخاب نكنند و محل‌هايي كه مورد انتخاب آنها است، بايد مدنظر باشد.
امامي رضوي به داوطلبان توصيه كرد كه محلي را براي ادامه تحصيل انتخاب كنند كه بعد از پذيرش نهايي بتوانند به آنجا بروند و هر سال تعداد زيادي از داوطلبان مي‌خواهند محل تحصيل خود را تغيير دهند و طبق ضوابط تغيير محل تحصيل فقط با موافقت مبدا و مقصد امكانپذير است.
وي گفت: امسال در سه رشته انجام مصاحبه خواهيم داشت، اين مصاحبه قبل از اعلام نتيجه نهايي است و تعدادي از داوطلبان را بيش از حد نياز در آن رشته محل‌ها به گروه‌هاي آموزشي معرفي مي كنيم، تا مصاحبه انچام شود. اين سه رشته شامل زنان و زايمان، روانپزشكي و پزشكي خانواده است و افرادي كه در مصاحبه پذيرفته نشوند نيز در رشته ديگري كه مورد انتخابشان بوده، پذيرفته خواهند شد.
وي در مورد سهميه مناطق محروم نيز گفت: طبق مصوبه قانوني مجلس اين افراد فقط در محلي كه پذيرفته مي‌شوند، بايد ادامه تحصيل دهند و امكان تغيير محل و انتقال ندارند همچنين اين افراد سه برابر مدت تحصيل، تعهد خدمت در آن منطقه محروم را دارند.
دريافت خبر: افشين شاعري ** انتشار: علي حبيبي
اجتمام 3063 ** 1569
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej