۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82555694
T T
۰ نفر

آتش‌سوزی 40 هكتار از ارتفاعات سالند دزفول

۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82555694
آتش‌سوزی 40 هكتار از ارتفاعات سالند دزفول

دزفول - ایرنا - بخشی از جنگل های بلوط و مراتع ارتفاعات سالند كوه در شمال دزفول از روز دوشنبه دچار آتش سوزی شده است.

بخشدار شهیون دزفول روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آتش سوزی در مراتع و جنگل های ارتفاعات سالند كوه از روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
محمدحسن خجسته افزود: دلیل این آتش سوزی در دست بررسی است ولی احتمال می رود گرما و خشكی هوا دلیل وقوع آن باشد.
وی گفت:در پی این آتش سوزی بسیج بخش شهیون، اداره منابع طبیعی و اهالی محل با استفاده از تانكرهای آبرسانی آب و فاضلاب روستایی و امور عشایر برای مهار آتش وارد عمل شده و آتش مراتع را مهار كردند اما آتش سوزی تك درخت های بلوط منطقه ادامه دارد.
بخشدار شهیون افزود: هم اكنون این نیروها در حال خاموش كردن آتش هستند و اگر نیروهای اعزام شده بیشتر بودند آتش سوزی سریعتر خاموش می شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز گفت:در هفته گذشته 2 مورد آتش سوزی در جنگل های دزفول گزارش شد كه یكی از آنها در زاویه حمودی و دیگری در جنگل های پارك ملی دز بود.
فرهاد قلی نژاد افزود:در این آتش سوزی ها كه به دلیل آتش زدن كاه و كلش اتفاق افتاد سه هكتار از جنگل های پارك ملی دز در آتش سوخت.
وی با بیان اینكه این آتش سوزی ها عمدی نبوده گفت:با این وجود كشاورزانی كه اقدام به آتش زدن كاه و كلش گندم می كنند به مراجع قضایی معرفی می شوند كه تاكنون كشاورزان برخی از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و بقیه مناطق نیز در حال انجام است.
جنگل زیبای بلوط سالند كوه در شمال خوزستان با ارزش بالای زیست محیطی و پوشش گیاهی مناسب نیازمند حمایت و حفاظت اند.
كوه سالند یكی از زیستگاه های غنی و ارزشمند زاگرس میانی است. پوشش گیاهی آن شامل بلوط ایرانی، كیكم ، بنه ، بادام ، زالزالك وحشی، نارون ، انجیر كوهی، گردوی وحشی و انار است.
ارتفاعات كوهستانی و سخت گذر كوه سالند در شمال شهر دزفول در بخش شهیون واقع است.
بخش شهیون با بیش از 200 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده و بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.
7278/6068 / 6037
خبرنگار: رقیه كردی ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
۰ نفر