اختصاص 9 ميليارد ريال براي  راه اندازي  تاسيسات جديد آب و فاضلاب در درياچه نمك بندرماهشهر/ شهروندان ماهشهري ديگربا مشكل قطعي و افت فشار آب مواجه نمي شوند

بندرماهشهر-ايرنا-معاون بهره برداري اداره آب وفاضلاب بندرماهشهر گفت: ظرفيت توليد آب با راه اندازي تاسيسات جديد در درياچه نمك اين بندر افزايش مي يابد ومشكلات قطعي و افت فشار شهرستان نيز رفع مي شود.

به گزارش ايرنا، حسين اميري ظهر چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران افزود: راه اندازي اين تاسيسات با سرمايه گذاري حدود 9 ميليارد ريال بعد از ماه مبارك رمضان آغاز مي شود.
وي در خصوص مشكلات اخير قطعي آب در اين شهر اظهار كرد: مشكلات اخير قطعي آب در بندرماهشهر به چند دسته تقسيم مي شود، يك مورد وقوع گرد و خاك و وزش باد شديد كه منجر به قطعي برق در تاسيسات بالادست و سطح شهر مي شود كه خوشبختانه با اقدام به موقع همكاران ما در اداره برق، اين مشكل رفع شد.
وي افزود: مشكل ديگر يكسان نبودن آب ورودي و خروجي شهر است و آب ورودي است ، اين مقادير به اندازه اي نيست كه جوابگوي نياز مصرفي شهروندان باشد آب دريافتي روزانه شهر 70 هزار متر مكعب است كه به دليل مشكلات اخير و كاهش آب از سوي اداره جنوب شرق اين ميزان به 60 هزار تا 57 هزار مترمكعب كاهش يافت و ما را براي پمپاژ مستقيم و مداوم آب به داخل شبكه با مشكل مواجه كرد.
معاون بهره برداري اداره آب وفاضلاب بندرماهشهر ادامه داد: ما با مشكل قطعي آب، افت فشار و در بعضي نقاط شهر آلودگي آب رو به رو هستيم، چون اداره جنوب شرق بدون اطلاع قبلي اقدام به قطع و كاهش آب مي كند وگاه اين قطعي طولاني مي شود و ما نيز براي توزيع آب ناچار به كاهش پمپ ها مي شويم وهمين عامل باعث افت فشار آب مخصوصا در مناطق انتهايي بندرماهشهر مانند فاز 6 و 7 و خيابان سعيدي مي شود.
اميري در ادامه از افزايش ظرفيت توليد آب با راه اندازي تاسيسات جديد در درياچه نمك بندرماهشهر خبرداد و گفت: طبق قول هاي مساعد مدير اداره آبفا بندرماهشهر در صورت راه اندازي اين تاسيسات تا حدود زيادي مشكلات قطعي و افت فشار شهرستان رفع مي شود،در حال حاضر در حال جمع آوري اطلاعات مورد نياز آن هستيم و اين پروژه با سرمايه گذاري حدود 9 ميليارد ريال از محل هزينه هاي جاري اداره بعد از ماه مبارك رمضان آغاز مي شود.
وي اضافه كرد: با آغاز اين پروژه، 3 پمپ، اتصالات خروجي و ورودي و تابلوهاي برق تامين مي شود و با توجه به اينكه هر پمپ توانايي توليد آب به ميزان 24 هزار مترمكعب دارد، در صورت تامين به موقع و مناسب آب ورودي، ديگر قطعي آب در شهرستان نخواهيم داشت.
معاون بهره برداري اداره آبفا بندرماهشهر در ادامه با اشاره به مشكل فرسوده بودن شبكه آب و فاضلاب شهري بندرماهشهر افزود: از 542 كيلومتر شبكه آب و فاضلاب شهري، 320 كيلومتر آن فرسوده است كه با توجه به قديمي بودن تاسيسات ،نياز به تعويض دارد و همين مسئله موجب شكستگي بيش از اندازه لوله ها و به دنبال آن قطعي و افت فشار مكرر مي شود، با وجود مكاتبات بسيار انجام شده براي جذب اعتبار جهت سامان دهي شبكه، تا به حال اعتباري تخصيص داده نشده است.
اميري ادامه داد: مشكل جدي ديگر موثر در قطعي آب در شهر، عدم نصب مخازن آب از سوي شهروندان در منازل خود است، چرا كه با وجود مشكلات ذكر شده تنها با ذخيره آب و مصرف آن در مواقع قطعي آب، قدري از مشكلات مردم كاسته مي شود كه در صورت عدم رعايت اين موضوع شهروندان با مشكل قطعي آب و بعضا مشكلات بهداشتي بعد از برداشت از شبكه پس از هر بار قطعي مواجه مي شوند.
وي اضافه كرد: با وجود اعلام قطعي قبل از هر بار شكستگي و نيز به تعمير تاسيسات، متاسفانه اين خاموشي زمان بر است و در اين مدت با توجه به عدم وجود مخازن در منازل برخي شهروندان با كمبود ذخيره آب مواجه مي شويم.
معاون بهره برداري اداره آبفا بندرماهشهر براي رفع قطعي آب در صورت 4 پمپ كردن تاسيات آب شهر قول مساعد داد و گفت: در صورت افزايش 4 پمپ در تاسيسات آب بندرماهشهر قطعا ديگر افت فشار و قطعي آب نخواهيم داشت اما در اين مورد نيز در صورت شكستگي و نياز به تعميرات تاسيسات براي جلوگيري از آلودگي آب تا هنگام تعويض بخشهاي فرسوده شبكه ، ضرورت دارد شهروندان به تهيه مخازن آب در منازل خود اقدام كنند.
اميري در پايان به برنامه ديگر اداره آبفا بندرماهشهر اشاره كرد و افزود: در صورت تامين اعتبار در نظر داريم براي سامان دهي به شبكه آب و فاضلاب شهر، 3 تلمبه قديمي در سطح شهرستان راجمع آوري و از مدار خارج كنيم و آنها را در يك تلمبه خانه جديد در ناحيه صنعتي به عنوان تاسيات مركزي متمركز كنيم.
3105/6002خبرنگار : محتشمي**انتشاردهنده : كبري آقازري