۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۱۸
کد خبر: 82560564
T T
۰ نفر

قطر: مصمم به حفظ روابط با ایران هستیم

۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۱۸
کد خبر: 82560564
قطر: مصمم به حفظ روابط با ایران هستیم

مسكو - ایرنا - حمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر اعلام كرد: دوحه گفت وگوها با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی می كند و مصمم به حفظ روابط با تهران است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه قطر كه در مسكو بسر می برد و امروز (شنبه) با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و مذاكره كرد، در مصاحبه با راشاتودی گفت كه كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس مذاكره با ایران را ترجیح می دهند و در پی همكاری با تهران هستند.:
حمد بن عبدالرحمن آل ثانی با بیان اینكه ایران همسایه ما است، اظهار كرد كه اعضای شورای همكاری خلیج فارس مذاكره با این كشوررا ترجیح می دهند.
وی افزود كه تمامی كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس برخی اختلاف ها و نگرانی ها دارند، اما انتخاب راهبردی تمام این كشورها گفت وگو با ایران است.
وزیر خارجه قطر همچنین از اعلام آمادگی ایران برای كمك به حل تنش عربی قدردانی كرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیك، حمد بن عبدالرحمن آل ثانی : قطر از ایران به خاطر پیشنهاد كمك در زمینه حل مشكلات دیپلماتیك با دولت های عرب قدردانی كرد.
وی پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: «می خواهم از نهادهای پارسی كه آمادگی خود را برای كمك به حل اقدامات غیرقانونی اتخاذ شده علیه ما اعلام كرده اند، قدردانی كنم».
ایران بارها اعلام كرده است كه تنها راه حل اختلاف ها، مذاكره و تعامل مثبت بین كشورهای عربی منطقه است.
از سوی دیگر، پس از وضع تحریم های گسترده ضدقطری و قطع هر گونه رابطه اقتصادی و تجاری توسط عربستان و چند كشور دیگر عربی متحد سعودی ها از روز دوشنبه، برنامه هایی برای تامین نیازهای قطر توسط صادر كنندگان ایرانی در نظر گرفته شده است.
وزیر خارجه قطر همچنین در مسكو گفت: دوحه خواهان حل و فصل همه اختلاف ها در سطح منطقه خاورمیانه از راه مذاكره و گفت وگو است.
وزیر خارجه قطر افزود كه تلاش می كنیم از راه گفت وگو و در چارچوب شورای همكاری خلیج فارس اختلافات را حل كنیم.
وی همچنین افزود: دوحه به تداوم مذاكرات سازنده در مسائل مختلف با مسكو امیدوار است.
اروپام 391** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا