۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۴۷
کد خبر: 82560612
T T
۰ نفر

قطر دادستان پيشين آمريكا را استخدام كرد

۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۴۷
کد خبر: 82560612
قطر دادستان پيشين آمريكا را استخدام كرد

تهران- ايرنا – خبرگزاري رويترز گزارش داد كه دولت قطر «جان اشكرافت» را كه در زمان حمله 11 سپتامبر دادستان كل آمريكا بود، استخدام كرده تا اتهام حمايت از تروريسم را از دولت دوحه برطرف كند.

به گزارش شنبه شب ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، دولت قطر «جان اشكرافت» دادستان كل آمريكا در زمان حمله 11 سپتامبر را استخدام كرده تا اتهام حمايت از تروريسم را كه از سوي آمريكا و عربستان متوجه اين كشور است از آن رفع كند.
به نوشته رويترز، دولت «تميم بن حمد آل ثاني» امير قطر 2.5 ميليون دلار به موسسه حقوقي «اشكرافت» داده است تا در يك تحقيق 90 روزه ثابت كند كه دوحه عليه تروريسم تلاش و مطابق مقررات مالي وزارت خزانه داري آمريكا عمل كرده است.
به گزارش ايرنا، قطر در حالي دادستان كل آمريكا در زمان حمله 11 سپتامبر را استخدام كرده كه عربستان از نخستين متهمان آن حمله بود. در آن حادثه، 15 نفر از كساني كه اقدام به ربودن 4 هواپيما كرده و آن ها را به برج هاي دوقلوي تجارت جهاني و ساختمان پنتاگون زدند، تبعه عربستان بودند.
عربستان به همراه امارات، بحرين، مصر و برخي ديگر از كشورهاي متحد عربستان از دوشنبه هفته پيش روابط خود را با دوحه قطع و قطر را متهم به حمايت مالي از تروريسم كرده اند.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا تاكنون مواضع متناقضي درخصوص ادامه فشار بر قطر و يا آغاز گفت و گو براي حل اين بحران اتخاذ كرده است.
رويترز كه اين گزارش را براساس پرونده اي كه در وزارت دادگستري آمريكا تشكيل شده ارائه كرده، افزود: كار اين موسسه براي دولت قطر شامل چنين مواردي خواهد بود: مديريت و واكنش به بحران، حمايت رسانه اي و آموزش و دفاع حقوقي از تلاش هاي گذشته، حال و آينده دولت دوحه در مبارزه با تروريسم جهاني.
به گزارش رويترز، «مايكل ساليوان» يكي از كاركنان موسسه حقوقي اشكرافت در ايميلي گفته است: قطر اطمينان دارد كه بازبيني و تحليل اين موارد ثابت خواهد كرد كه اين كشور تلاش هاي مهمي براي پيشگيري و شناسايي اقدامات پولشويي و استفاده از نظام مالي اين كشور براي تامين سازمان هاي تروريستي انجام داده است.
جان اشكرافت از فوريه 2001 تا فوريه 2005 در زمان رياست جمهوري جرج بوش دادستان كل ايالات متحده بوده است. در اين دوره قوانين و سياست هاي آمريكا براي آنچه از سوي اين كشور پس از حمله 11 سپتامبر جنگ عليه تروريسم قلمداد شد، مورد بازبيني قرار گرفت.
تعدادي از مقام هاي پشين دولتي آمريكا در موسسه حقوقي اشكرافت كار مي كنند.
شبد**ع.آ**1010
مترجم:عليرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمي