۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۶:۰۰
کد خبر: 82560643
T T
۰ نفر
ترامپ، رويكردهاي جديد دولت آمريكا در قبال كوبا را اعلام مي كند

تهران–ايرنا– ترامپ قصد دارد روز جمعه آينده در ميامي سياست جديد دولتش را در قبال كوبا كه در زمان رقابت هاي انتخاباتي وعده داده بود، اعلام كند.

به گزارش بامداد يكشنبه ايرنا، شبكه خبري فاكس نيوز گزارش داد: دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا روز جمعه به ميامي كه محل زندگي جمعيتي بزرگ و متنفذ از كوبايي-آمريكايي ها است سفر مي كند تا بخش مهم تلاش هاي اوباما براي عادي سازي روابط با كوبا را خنثي كند.
به نوشته تارنماي فاكس نيوز، در حالي كه هنوز جزئيات سياست ترامپ مشخص نيست، يك مقام دولتي ايالات متحده گفته است ترامپ قصد دارد از رائول كاسترو رئيس جمهوري كوبا بخواهد آزادي سياسي بيشتري داده و فعالان دموكراسي خواه را كه در زندان هاي كوبا هستند آزاد كند.
فاكس نيوز همچنين نوشت: انتظار مي رود ترامپ بخش هايي از اقدامات باراك اوباما رئيس جمهوري پيشين آمريكا در جهت عادي سازي روابط با كوبا را خنثي كند. اين اقدامات شامل گشايش سفارت خانه ها و تسهيل در پرواز ميان دو كشور است.
برخي از اقدامات ديگر در سياست دولت ترامپ در اين زمينه، شامل محدوديت هايي در سفر از آمريكا به كوبا و معامله شركت هايي آمريكايي با شركت هاي اين كشور خواهد بود.
اين خبر در حالي منتشر مي شود كه تعدادي از نمايندگان جمهوريخواه كنگره آمريكا، روز جمعه با ارسال نامه اي به ترامپ از ‏وي خواستند از تجديدنظر در روابط با كوبا خودداري كرده و مسير دولت پيشين آمريكا را در عادي سازي روابط اقتصادي و ‏ديپلماتيك با هاوانا ادامه دهد.‏
ترامپ پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري وعده داده بود كه در سياست اوباما در قبال بازسازي روابط با كوبا ‏تجديدنظر كند.‏
وي گفته بود كه به دنبال امضاي توافق جديدي خواهد بود كه براي كوبايي‌ها، آمريكايي-كوبايي‌ها و دولت واشنگتن بهتر باشد‎.‎
به دنبال انقلاب 1959، روابط كوبا و آمريكا قطع شد.‏ اوباما و رائول كاسترو در دسامبر 2014 گرمي روابط دو كشور را اعلام كردند و از آن زمان واشنگتن و هاونا گام هاي ناباورانه ‏اي را براي ترميم مناسبات خود پس از يك قرن برداشتند‎.
اوباما ضمن ديدار از كوبا بخش هايي از تحريم هاي اعمال شده عليه اين كشور از سال 1962 را كاهش داد.‏
همچنين پروازها بين دو كشور از سرگرفته شد و كشتي هاي تفريحي اكنون مي توانند بين ميامي و هاوانا رفت و آمد كنند‎.
شبد**ع.آ**1010
مترجم:عليرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمي