۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82561207
T T
۰ نفر
نماي ورودي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران به اصالت خود بازگشت

تهران- ايرنا- با برچيده شدن كيوسك هاي شيشه اي، نماي ورودي ضلع شمال غربي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران به اصالت خود بازگشت.

به‌گزارش روز يكشنبه ايرنا از مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران، در اجراي طرحي دومرحله‌اي، كيوسك‌هاي شيشه‌اي از سال‌هاي گذشته در دو طرف در ورودي اين مجموعه ايجاد شده بود كه اكنون برچيده شده و نماي مجموعه حالت اوليه خود را پيدا كرده است.
حفاظت و نگهداري از اصل اثر از مهم‌ترين وظايف سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري است و متأسفانه براي رفع برخي نيازهاي مجموعه در گذشته اقدام به ايجاد اين سازه‌هاي شيشه‌اي با چارچوب فلزي شده بود كه نماي منظري مجموعه را مخدوش كرده بود.
پس از اجراي اين طرح، فضاهاي پر و خالي مجموعه در نوار افقي به تعادل خود رسيد و نماي كاخ اختصاصي نياوران در راستاي خيابان اصلي مجموعه قابل مشاهده است.
برچيدن اين سازه و پاك‌سازي ديوارها از ميخ و پيچ و چسب، ترميم زيرسازي كف و شيب جدول ها و باغچه و آسفالت‌ كاري محل پس از انجام تعميرات و ترميم هاي لازم مطابق طرح قديم از جمله عمليات اجرايي اين طرح بوده است.
مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران از كاخ موزه‌هاي شمال شهر تهران است كه قدمت بناهاي آن به دوران قاجار و پهلوي برمي گردد و حفظ منظر مجموعه در شكل اصيل خود از اهميت بسزايي برخوردار است.
فراهنگ **1085**1055
دريافت كننده : ناهيد پورمند**انتشار:‌ زينب كارگر
براي اطلاع از اخبار متنوع فرهنگي و هنري، با كانال فرهنگي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
https://t.me/irnaf
۰ نفر