۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82562307
T T
۰ نفر
ماموريت ويژه يك تيم دانشگاهي براي حل و فصل اختلافات طايفه اي در باغملك

اهواز - ايرنا - معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان گفت: يك تيم دانشگاهي و كارشناسي براي آسيب شناسي و حل و فصل اختلافات طايفه اي در منطقه 'پتك' باغملك مستقر شده است.

علي حسين حسين زاده دوشنبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره به ماموريت ويژه خود براي حل و فصل اختلافات طايفه اي در شهرستان هاي باغملك و رامهرمز اظهار كرد: از روز يكشنبه هفته جاري با همراهي يك تيم كارشناسي و دانشگاهي و بختيارپور مشاور امنيتي استاندار به منطقه اعزام شده ايم.
وي افزود: اين تيم با رويكرد جديد علمي و اجتماعي به دنبال آسيب شناسي مشكل به عنوان يك مساله اجتماعي و حل و فصل آن با كمك مردم و نخبگان محلي است.
حسين زاده وضعيت فعلي منطقه را آرام اعلام كرد و گفت: تنها راهكار حل اين اختلافات كمك مردم محلي و نخبگان است كه گفت وگو با اين افراد از امروز آغاز شده است.
بر اساس اين گزارش، درگيري بين 2 طايفه در منطقه 'پتك' باغملك بيش از هشت سال پيش به دليل اختلافات ملكي آغاز شد. افراد مرتبط با اين درگيري در بيش از 9 روستاي باغملك و 2روستاي رامهرمز ساكن هستند. از سال 94 تاكنون 22 نفر از 2 طرف كشته شده اند.
اين درگيري هفته گذشته مجدد در باغملك آغاز شد كه منجر به كشته شدن 2 نفر و زخمي شدن تعدادي ديگر شد. اين درگيري جمعه شب گذشته به رامهرمز كشيده شد كه يك كشته و 6 نفر مجروح به دنبال داشت.
هر از چند گاهي آتش درگيري بين اين 2 طايفه روشن مي شود و تلاش براي صلح تاكنون نتيجه اي نداده است.
شهرستان هاي باغملك و رامهرمز در شرق خوزستان واقع شده‌ اند.
7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلي زاده ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي