۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82565220
T T
۰ نفر
توليد يكصد هزار پوشاك دانش آموزان در قالب طرح ساماندهي پوشاك مدارس خوزستان

اهواز- ايرنا- رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش خوزستان گفت: در قالب طرح ساماندهي پوشاك مدارس استان با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت پوشاك مدارس يكصد هزار دانش آموز ان خوزستاني تهيه مي شود.

فرزانه عيدي وندي چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: طرح ساماندهي پوشاك دانش آموزان در استان خوزستان به دبيري سازمان صنعت، معدن و تجارت و هماهنگي استانداري و اداره انجمن اوليا و مربيان اداره كل آموزش و پرورش طي دوسال گذشته انجام پذيرفته است و براي سال تحصيلي آينده از ابتداي خرداد ماه امسال با هماهنگي مديران مدارس در حال انجام است.
وي با بيان اينكه اين ساماندهي به منظور فعال نمودن چرخه اقتصاد در درون استان، صورت مي گيرد، تصريح كرد: اشتغال زايي بانوان سرپرست خانوار، حمايت از توليدات داخلي، هماهنگي و نظم دهي به پوشاك دانش آموزان و آسايش اوليا در خريد و تهيه پوشاك فرزندانشان از مهمترين اهداف اجراي اين طرح در استان است.
رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش خوزستان افزود: در اين راستا براي سال تحصيلي 97-96 تعداد 200 توليد كننده در سطح شهر اهواز كه اكثراً زنان سرپرست خانوار هستند با تأييديه سازمان صنعت، معدن و تجارت در سه بخش و حوزه توليدكنندگان صنعتي، تعاوني و صنفي جهت دوخت پوشاك مدارس نواحي چهارگانه به آموزش و پرورش معرفي شدند.
وي خاطرنشان كرد: ساماندهي پوشاك دانش آموزان در ساير شهرستان ها و مناطق استان با همكاري ادارات صنعت، معدن و تجارت و اداره آموزش و پرورش آن شهرستان به شكل متمركز و زير نظر كارشناسي انجمن اوليا و مربيان منطقه و طبق دستورالعمل ارسالي از اداره انجمن اوليا و مربيان اداره كل صورت مي پذيرد.
عيدي وندي ادامه داد: هم چنين در 2 سال گذشته اداره انجمن اوليا و مربيان با هم ياري و هماهنگي با توليدي هاي پوشاك فعال در نواحي چهارگانه اهواز، توانسته است تعداد 12 هزار دست لباس براي دانش آموزان مدارس عشايري تهيه و در اختيار آنان قرار دهد.
عيدي وندي گفت: توليدي هاي خيّر و پيشتاز در امر كمك رساني به دانش آموزان ايتام، بي بضاعت و محروم، هر ساله نسبت به تهيه ي پوشاك رايگان و يا نيم بها همكاري دارند.
/6002/7158
خبرنگار: زينب فرحاني**انتشار دهنده : كبري آقازري