۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۸
کد خبر: 82567265
T T
۰ نفر
كارخانه فرآوری گل محمدی بردسیر افتتاح شد

كرمان - ایرنا - كارخانه 35 تنی فرآوری گل محمدی (ماه گلاب لاله زار )بردسیر كرمان با حضور حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری، استاندار كرمان و جمعی از مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت .

فرماندار شهرستان بردسیر روز شنبه درحاشیه راه اندازی این كارخانه به خبرنگار ایرنا گفت : عملیات اجرایی كارخانه فرآوری گل محمدی در این شهرستان بر محور اقتصاد مقاومتی یك سال قبل آغاز شده بود كه تمام مراحل ساخت آن بوسیله بخش خصوصی با بیش از 40 میلیارد ریال هزینه انجام گرفته است.
مجید نجف پور با بیان اینكه این كارخانه قابلیت فرآوری گل محمدی را تا 60 تن در روز دارد افزود: با راه اندازی این كارخانه بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به كار خواهند شد.
وی با بیان اینكه كارگاه های كوچك گلابگیری می توانند روزانه پنج تن گل را فرآوری كنند عنوان كرد: این در حالی است كه كارخانه صنعتی فرآوری گل محمدی 'ماه گلاب لاله زار' به ظرفیت فرآوری 35 تن گل در روز راه اندازی گردیده است و تواند تاثیر مضاعفی در ارزش افزوده محصول گل این منطقه داشته باشد .
نجف پور عنوان كرد: بازدید از روند توسعه كشت گل محمدی از جمله برنامه های استاندار كرمان و معاون امور مجلس رئیس جمهوری در این سفر یكروزه به بردسیر خواهد بود.
وی ادامه داد: با تدابیر مدیریت ارشد استان كرمان در زمینه اصلاح الگوی كشت و اجرای طرح همیاران آب سالانه 300 هكتار به سطح زیر كشت گل محمدی در بردسیر افزوده شده است.
نجف پور با اشاره به اینكه سطح زیر كشت گل محمدی در بردسیر به 2 هزار و 800 هكتار رسیده است افزود: از آنجا كه ظرفیت كارخانه های فرآوری گل محمدی در این مناطق محدود بود، راه اندازی كارخانه های فرآوری گل بر محور اقتصاد مقاومتی نیز در دستور كار دولت تدبیر امید قرار گرفته است.
وی تصریح كرد: بازدید از سایت گردشگری و مزارع گل محمدی و همچنین كلنگ زنی پروژه اتصال 2 بخش لاله زار و گلزار ( لاله زار - شیرینك - گلزار) به طول 22 كیلومتر نیز از برنامه های استاندار كرمان و معاون امور مجلس رئیس جمهوری در سفر امروز به بردسیر است.
وی خاطرنشان كرد: همچنین در این سفر 6 كارگاه گلابگیری كه با استفاده از تسهیلات صندوق كارآفرینی امید راه اندازی شده به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به حجم گل تولیدی در شهرستان بردسیر اظهار كرد: امسال برخی از كارخانه های فرآوری مجبور شدند تا 105 تن گل را در روز فرآوری كنند كه امیدواریم با راه اندازی كارخانه ها و كارگاه های فرآوری در این زمینه این مشكل مرتفع شود.
فرماندار بردسیر با بیان اینكه طی سال گذشته ساخت 2 كارخانه صنعتی فرآوری گل محمدی در شهرستان بردسیر در دستور كار قرار گرفته است تصریح كرد: در راستای افزایش دانش كشاورزی، بسته های آموزشی بین كشاورزان توزیع و آموزش های لازم انجام شد به گونه ای كه امروز كشاورزان 15 درصد از گل های خود را به صورت غنچه برداشت می كنند.
وی با اشاره به توسعه كشاورزی ارگانیك در بردسیر اظهار كرد: 500 هكتار از سطح زیر كشت گل محمدی در بخش لاله زار كاملا ارگانیك و طبیعی است و در تهیه گلها از هیچ نوع كود شیمیایی و سمی استفاده نمی شود.
چندی قبل مجتمع كارخانجات هامر بردسیر با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاندار كرمان به بهره برداری رسید.
استاندار كرمان صبح امروز (شنبه) به همراه حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استانی به منظور افتتاح و كلنگ زنی چندین طرح عمرانی و بازدید از روند عملیات اجرایی برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی وارد بردسیر شد.
سطح زیر كشت گل محمدی در بردسیر به 2 هزار و 800 هكتار رسیده است.
مركز شهرستان بردسیر در 60 كیلومتری شمال كرمان واقع است.
خبرنگار: كمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
7429/3029/ 5054
۰ نفر