۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82568537
T T
۰ نفر
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری:بیشتر هواپیماهای قطری از آسمان ایران عبور می كنند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواپیمایی كشوری می گوید: شركت هواپیمایی قطر برای پرواز به نقاط مختلف جهان پس از ورود به فضای ترافیكی ایران ادامه مسیر به مقاصد خود می دهد.

«علی عابدزاده» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اكنون فضای ایران به نقطه تعادل در منطقه تبدیل شده و هر زمان كه مشكلی در فضای منطقه به وجود آمده است، صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران با ارائه سرویس های هوایی مناسب در حل آن پیشقدم شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سابقه افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران اظهار داشت: زمانی كه برای امنیت پروازهای هوایی در آسمان افغانستان، عراق و اوكراین مشكلاتی به وجود آمد ایران اجازه نداد پروازهای عبوری در منطقه با وقفه مواجه شود و هم اكنون بیشتر پروازهای قطری از آسمان ایران برای عبور استفاده می كنند.
به گزارش ایرنا، با قطع رابطه كشورهای عربستان، امارات، بحرین، مصر با قطر شركت هواپیمایی قطر ایرویز مجبور شد، بسیاری از پروازهای بین المللی خود را به كشورهای آسیایی، اروپا و امریكا با عبور از فضای ایران انجام دهد و هم اكنون تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران روزانه به بیش از یك هزار و 100 پرواز افزایش یافته است.
سه روز پیش اكبر البكر مدیر اجرایی قطر ایرویز در گفت و گو با شبكه الجزیره اعلام كرده بود، هواپیمایی قطر دوستانی مانند ایران، تركیه و عمان در منطقه دارد كه پروازهایش را از آسمان این كشورها انجام می دهد.
البكر گفته است كه پس از بسته شدن مسیر هوایی عربستان سعودی، امارات و بحرین به روی هواپیماهای قطر، در حال حاضر بسیاری از پروازهای این شركت هواپیمایی از آسمان ایران استفاده می كنند.
وی با بیان اینكه اقدام كشورهایی كه حریم هوایی را به روی هواپیماهای قطری بسته اند، اقدامی غیرقانونی است، گفت: قطر بسیار انعطاف پذیر است و ما به شكل بسیار موفقیت آمیز توانستیم این بحران را كنترل كنیم تا فعالیت معمول شركت هوایی قطر ایرویز ادامه یابد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561** خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار:مژگان توانا
۰ نفر