۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82568862
T T
۰ نفر

شافعي خواستار حمايت از صادركنندگان كالا به قطر شد

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82568862
شافعي خواستار حمايت از صادركنندگان كالا به قطر شد

مشهد- ايرنا- رئيس اتاق بازرگاني، ‌صنايع، معادن و كشاورزي ايران خواستار حمايت فوري از صادركنندگان كالا به قطر شد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اتاق بازرگاني خراسان رضوي، غلامحسين شافعي در سي و نهمين نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي اين استان با اشاره به ارسال 2 هواپيما و 2 كشتي كالا به كشور قطر گفت: بازار خوبي براي صادركنندگان ايراني در اين كشور فراهم شده به شرطي كه سازمان ‌هاي مربوطه سريعتر حمايت لازم را از صادركنندگان به عمل آورده و براي آنها مشوق‌ هاي نقدي در نظر بگيرند تا اين فرصت از دست نرود.
وي همچنين با اشاره به برگزاري بازيهاي آسيايي 2020 در كشور قطر و با توجه به خروج متخصصين و مهندسين برخي كشورها از قطر با توجه به شرايط موجود، از نيروهاي متخصص ايراني خواست از اين فرصت استفاده كنند.
وي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رييس جمهوري و تعيين برخي وظايف براي شتاب بخشيدن به رونق توليد و اشتغال كشور و نيز ابلاغ دستورالعمل هاي جداگانه به برخي دستگاه هاي اجرايي در همين ارتباط، افزود: نحوه مشاركت نيروهاي مسلح و نظامي و به حداقل رساندن تداخل غير سازنده بين بنگاه هاي خصوصي و غير خصوصي در دستور كار دولت قرار گرفته است.
رئيس دبيرخانه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي نيز از اصلاحات جديد دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهاي گفت و گوي استاني خبر داد.
علي اكبر لبافي با بيان اينكه در دستور العمل جديد، رئيس سازمان برنامه و بودجه استان به اعضاي دولتي اين شورا افزوده شده است گفت: دبير كميسيون هماهنگي بانكهاي استان نيز جايگزين روساي يكي از بانكهاي تخصصي در دستورالعمل پيشين شده است.
وي افزود: در دستورالعمل جديد معاون دادگستري خراسان رضوي نيز مي تواند جايگزين رئيس دادگستري باشد و رئيس شوراي اسلامي استان نيز جزو اعضاي اين شورا مي باشد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحيد آرش نيا ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
۰ نفر