۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹
کد خبر: 82569102
T T
۰ نفر

ایران قهرمان كشتی آزاد جوانان آسیا شد

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹
کد خبر: 82569102
ایران قهرمان كشتی آزاد جوانان آسیا شد

تهران - ایرنا - تیم ملی كشتی آزاد جوانان ایران با كسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز به عنوان قهرمانی رقابت های آسیایی 2017 در چین تایپه رسید.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی،در پایان رقابت های كشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا كه روزهای 27 و 28 خردادماه در شهر تایچونگ كشور چین تایپه (تایوان) برگزار شد، تیم ملی كشتی آزاد جوانان با 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز و یك عنوان ششمی و كسب 69 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود كردند. پس از تیم ایران تیم های ازبكستان و قزاقستان به ترتیب با 67 و 53 امتیاز دوم و سوم شدند.
نتایج كشتی گیران ایران در روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن 55 كیلوگرم نادر نصری در دور اول با نتیجه 10بر صفر (ضربه فنی) راتاناتهیوا از تایلند را شكست داد وی در دور بعد مقابل روزگلدی سعیداف از تركمنستان با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
نصری در این مرحله مقابل جهانگیر میرزا توروبوف از ازبكستان با نتیجه 2 بر 2 (ضربه فنی) مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار هونگ چانگ از چین تایپه را با نتیجه 10 بر صفر شكست داد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 60 كیلوگرم یونس امامی در دور اول مقابل یونت اردنچیمگ از مغولستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد وی در دور دوم ادیل كادیربك اولو از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب كرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 12 بر یك از سد سلطان بیسوف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. امامی در دیدار فینال مقابل شاروان از هند با نتیجه 9 بر 2 (ضربه فنی) مغلوب شد و به مدال نقره بسنده كرد.
در وزن 66 كیلوگرم امیرحسین حسینی در دور نخست ال آستا از سوریه را با نتیجه 10 بر صفر شكست داد وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 4 از سد كاران از هند گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
حسینی در این مرحله نیز تمولن انختویا از مغولستان را با نتیجه 13 بر 6 مغلوب كرد و به دیدار فینال رسید. وی در این دیدار در مصاف با ریوما آنراكو از ژاپن با نتیجه 8 بر 6 شكست خورد و صاحب مدال نقره شد.
در وزن 74 كیلوگرم محمد متقی نیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل وانگ از چین تایپه با نتیجه 12 بر یك به پیروزی رسید وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در برابر ریوكی یوشیدا از ژاپن با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار پایانی رسید.
متقی نیا در دیدار فینال عیسی شاپیف از ازبكستان را با نتیجه 14 بر 3 شكست داد و بعنوان قهرمانی رسید.
در وزن 84 كیلوگرم احمد بذری در دور نخست آلماس ژانیس از قزاقستان را با نتیجه 9 بر 3 مغلوب كرد وی در دور بعد آزات گاجیف از تركمنستان را با نتیجه 11 بر صفر شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری در این مرحله مقابل جاورایل شاپیف از ازبكستان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. بذری در دیدار نهایی دیپاك پونیا از هند را با نتیجه 6 بر 5 مغلوب كرد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 96 كیلوگرم دانیال شریعتی نیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم موهامت روزی كولی اف از تركمنستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم الهام جانوف از ازبكستان را مغلوب كرد و راهی دیدار فینال شد. شریعتی نیا در این دیدار كانتورو تالانتبك اولو از قرقیزستان را نیز با نتیجه 10 بر صفر شكست داد و به مدال طلا رسید.
همچنین نتایج نمایندگان ایران در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:
در وزن 50 كیلوگرم علی فاتحی در دور اول مقابل اناربك سیدیبیكوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 9 شكست خورد و با توجه به شكست این كشتی گیر در دور بعد، فاتحی از دور رقابت ها كنار رفت و در جایگاه ششم ایستاد.
در وزن 120 كیلوگرم شایان جلیل زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل امیل آشیرعلیف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید اما در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر مقابل حسن بای رحیم اف از ازبكستان شكست خورد و راهی دیدار رده شد، وی در این دیدار بنجین دوان از چین را با نتیجه 4 بر صفر شكست داد و صاحب مدال برنز شد.
رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
50 كیلوگرم: 1- ناسان گویان نارمنداخ (مغولستان) 2- دارخان كالكنوف (قزاقستان) 3- رستم بك جورایف (ازبكستان) و اناربك سیدیكبیكوف (قرقیزستان) ... 6- علی فاتحی (ایران)
55 كیلوگرم: 1- جهانگیر میرزا توروبوف (ازبكستان) 2- مهامبت كواتبك (قزاقستان) 3- نادر نصری (ایران) و آریونبولد باتسایخان (مغولستان)
60 كیلوگرم: 1- شاروان (هند) 2- یونس امامی (ایران) 3- عبوس رحمان اف (ازبكستان) و سلطان بیسوف (قزاقستان)
66 كیلوگرم: 1- ریوما آنراكو (ژاپن) 2- امیرحسین حسینی (ایران) 3- منصور سیرگاك (قرقیزستان) و كاران (هند)
74 كیلوگرم: 1- محمد متقی نیا (ایران) 2- عیسی شاپیف (ازبكستان) 3- مینگ نیانگ وانگ (چین تایپه) و ژاكسیریك سلطان (قزاقستان)
84 كیلوگرم: 1- احمد بذری (ایران) 2- دیپاك پونیا (هند) 3- تسوكتگرل مونخباتار (مغولستان) و جاواریل شاپیف (ازبكستان)
96 كیلوگرم: 1- دانیال شریعتی نیا (ایران) 2- كانتورو تالانبك (قرقیزستان) 3- ابراهیم ایلهام جانوف (ازبكستان) و سریك باكیتهانوف (قزاقستان)
120 كیلوگرم: 1- حسن بوی رحیم اف (ازبكستان) 2- لخاگواگرل مونختورل (مغولستان) 3- شایان جلیل زاده (ایران) و سینق پاشپندر (هند)
رده بندی تیمی: 1- ایران 69 امتیاز 2- ازبكستان 67 امتیاز 3- قزاقستان 53 امتیاز 4- مغولستان 52 امتیاز 5- هندوستان 43 امتیاز 6- قرقیزستان 43 امتیاز
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی *1528 * 1701
تنظیم: حسن تمیمی* انتشار: حمید قدیمی
۰ نفر