۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82570261
T T
۰ نفر
رمضان زاده: نمایش اقتدار؛ عملیات موشكی سپاه مطابق اصول بین الملل بود

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت اصلاحات، عملیات موشكی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه داعش را نشان دهنده اقتدار كشور توصیف كرد و گفت: دستگاه های امنیتی برخورد خوبی با جریان كور داعش داشته اند.

عبدالله رمضان زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: عملیات موشكی سپاه كار مشروع و قانونی است، مخصوصا این كه این كار با هماهنگی كشورهای همسایه و خصوصا سوریه اتفاق افتاده است. در این موضوع ایران از آسمان عراق و سوریه استفاده كرده كه با هماهنگی این كشورها بوده است و نشان می دهد كه این كار مطابق اصول و قانون بین الملل بوده است.
وی افزود: این موضوع جزو دفاع مشروع محسوب می شود و هیچ منعی از نظر حقوق بین الملل ندارد. بنابر این به نظرم كار درستی انجام شده و باید اقتدار كشور نشان داده می شد.
سخنگوی دولت اصلاحات ادامه داد: برخورد ما تاكنون با داعش مناسب بوده است. وزارت اطلاعات با اشراف كامل نسبت به آنان اقدام كرده و دستگاه های امنیتی برخورد خوبی نسبت به این جریان كور داشته است.
رمضان زاده تصریح كرد: حادثه تروریستی تهران یك حادثه اتفاقی و كور بود ولی نیروهای امنیتی توان كافی برای پوشش امنیتی كشور را دارند.
به گزارش ایرنا، شامگاه یكشنبه روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای از اصابت 6 موشك به مواضع داعش در سوریه خبر داد.
در اطلایه سپاه پاسداران با یادآوری جنایت تروریستی 17 خردادماه 96 تروریست های تكفیری در تهران كه به شهادت 18 تن از مردم مظلوم و روزه دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر شد،آمده است: ریخته شدن هیچ خون پاكی را بدون پاسخ نمی گذارد.'
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح كرد: با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، مقرّ فرماندهی و مراكز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تكفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتكار، مورد حمله موشكی قرار گرفت.
براساس این اطلاعیه، در این عملیات تعدادی موشك میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشكی نیروی هوافضای سپاه در استان های كرمانشاه و كردستان، تروریست های تكفیری را هدف ضربات مهلك و كوبنده قرار داد.
گزارش های دریافتی حكایت از هلاكت تعداد زیادی از تروریست های تكفیری و انهدام تجهیزات، سامانه ها و سلاح های آنان دارد.
این اقدام با واكنش های رسانه های بین المللی روبرو شد و بسیاری از رسانه ها این مهم را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.
سیام**9121**1429
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر