روحاني: تاكيد بر گسترش روابط فرهنگي كشورهاي حامي اسلام رحماني و معتدل/توسعه مناسبات به نفع منطقه است

تهران- ايرنا- رئيس جمهوري در مراسم دريافت استوارنامه «داتو رستم بن يحيي» سفير جديد مالزي در ايران، از روابط رو به رشد و در حال پيشرفت دو كشور ابراز خرسندي كرد و گفت: توسعه همه جانبه مناسبات ايران و مالزي به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در اين ديدار كه روز سه‌شنبه انجام شد، با مثبت ارزيابي كردن سفر سال گذشته خود به مالزي در راستاي گسترش روابط و همكاري‌هاي دو كشور، بر ضرورت اجرايي شدن توافقات تهران – كوالالامپور تاكيد كرد.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره اهميت ويژه‌اي براي مالزي در ميان كشورهاي آسياي جنوب شرقي قائل است و روابط دو كشور در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، دانشگاهي و گردشگري پيوسته رو به توسعه بوده، اظهار اميدواري كرد با تلاش مسئولان دو كشور به سرعت مناسبات دو كشور به سطوح قابل انتظار و متناسب با ظرفيت‌ها برسد.
رييس‌ جمهوري، مالزي را كشوري در حال توسعه در ميان كشورهاي اسلامي و به دنبال اسلام رحماني و معتدل برشمرد و خاطر نشان كرد: گسترش روابط فرهنگي و اجتماعي ميان كشورهايي كه به اسلام اعتدالي معتقدند، بسيار حائز اهميت است.
روحاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران آماده گسترش همكاري‌ها با مالزي در زمينه مبارزه با تروريسم و خشونت در منطقه است، تاكيد كرد: افكار خشونت‌آميز و افراطي امروز براي منطقه و دنياي اسلام بسيار خطرناك است و ايران و مالزي علاوه بر تلاش براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي مي‌توانند در راستاي گسترش و تقويت روابط فرهنگي در جهان اسلام، همكاري كنند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا روابط خود را در بخش‌هاي مختلف از جمله انرژي و گردشگري با مالزي گسترش دهد و اميدواريم در دوران ماموريت سفير جديد مالزي در ايران، شاهد تحولات مثبت ميان دو دولت و دو كشور باشيم.

**سفير مالزي: به دنبال دو برابر شدن سطح روابط تجاري با ايرانيم
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «داتو رستم بن يحيي» سفير جديد مالزي نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس جمهوري ايران، گفت: مالزي خواهان توسعه و تعميق مناسبات خود با جمهوري اسلامي ايران در همه زمينه ها بويژه اقتصادي است و در اين راستا هدف ما دو برابر كردن سطح روابط تجاري و اقتصادي ايران و مالزي است.
سفير جديد مالزي همچنين با اشاره به اينكه تمامي توافقات سفر رئيس جمهوري كشورمان به مالزي در حال اجرا است، گفت: روابط ايران و مالزي امروز در حال توسعه بوده و ما به دنبال گسترش مناسبات با تهران در بالاترين سطوح هستيم.
سيام**9314**1429
تنظيم: داود توسلي**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر