۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
کد خبر: 82576089
T T
۰ نفر
ظهور گروره تروریستی جدید در پاكستان و قتل 4 پلیس كراچی در نخستین گام

اسلام آباد - ایرنا - گزارش روز شنبه رسانه های پاكستان حاكی است به تازگی یك گروه تروریستی جدید با عنوان 'انصارالشریعه' در این كشور سربرآورده و عصر روز گذشته در یكی از نخستین عملیات های خود، چهار نیروی پلیس در كراچی را به قتل رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاكستان، شب گذشته و در محل حمله تروریستی به نیروهای پلیس كراچی، اعلامیه هایی پیدا شده است كه در آن نسبت به انجام حملات تروریستی در قالب عملیات های 'رد الارتداد' علیه نیروهای امنیتی پاكستان هشداد داده شده است.
گروه ترویستی جدید انصارلشریعه در این اعلامیه ها همچنین مسئولیت حمله تروریستی به نیروهای پلیس در كراچی را برعهده گرفته است. برخی گزارش ها حاكی است عملیات روز گذشته در كراچی، دومین عملیات تروریستی این گروه است و این گروه حدود دوماه پیش نیز یك یكی از نیروهای پلیس كراچی را كشته بود.
در این اعلامیه های تایپ شده به زبان اردو، نوشته شده كه حمله به نیروهای پلیس كراچی، بخشی از عملیات گسترده این گروه با عنوان عملیات 'رد الارتداد' است و این عملیات ادامه خواهد یافت.
طبق اعلامیه های كشف شده، گروه تروریستی انصارالشریعه بطور خاص با چهار مقوله به شدت مخالفت است: 1- آزادی وبلاگ نویس هایی كه در فضای مجازی اقدام به گفرگویی می كنند 2- مخالفت با بی تفاوتی دولت پاكستان درخصوص بازداشت یك زن پاكستانی به نام دكتر 'عافیه صدیقی' كه به جرم كشتن نیروهای آمریكایی درافغانستان، در آمریكا در بازداشت به سر می برد 3-بازداشت های غیرقابل توجیه و اقدام غیرقابل توجیه پلیس و نیروهای امنیتی پاكستان علیه برخی شبه نظامیان بدون داشتن مدرك كافی علیه آنان 4- روابط دیپلماتیك دولت پاكستان با روسیه و برخی كشورهای منطقه.
براساس اظهارات 'راجا عمر خطاب' رئیس دایره مبارزه با تروریسم پاكستان، این گروه تروریستی جدید، ریشه در كشور لیبی دارد و در برخی دیگر كشورهای منطقه نیز فعال است ضمن اینكه آمریكا وانگلیس هم ای گروه را ممنوع اعلام كرده اند.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی