۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82576483
T T
۰ نفر
دماي هواي برخي نقاط خوزستان از اواسط هفته به 49 تا 50 درجه مي رسد

اهواز - ايرنا - مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: دماي هواي برخي نقاط استان از روز سه شنبه تا آخر هفته به 49 تا 50 درجه سانتيگراد مي رسد.

كوروش بهادري شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مدل هاي هواشناسي نشان مي دهد با تقويت سامانه پرفشار جنب حاره يا الگوي تابستانه، انتظار افزايش تدريجي دما در برخي نقاط استان وجود دارد و اميديه، آغاجاري، اهواز و هنديجان از جمله اين نقاط هستند.
وي افزود: در 24 ساعت گذشته اميديه با 44 و ايذه با 16 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنك ترين نقاط استان گزارش شده و بيشترين دماي هواي امروز اهواز به 43 و فردا صبح حداقل به 27 درجه سانتيگراد مي رسد و دماي هوا در 2 روز اخير در برخي از نقاط تا چهار درجه كاهش داشت.
بهادري ادامه داد: امروز با وزش باد ممكن است در بستان و آبادان شعاع ديد براي ساعاتي به صورت موقت تا چهاركيلومتر كاهش يابد.
مدير كل هواشناسي خوزستان توصيه كرد: در روزهاي گرم مردم سعي كنند در حامل هاي انرژي صرفه جويي كنند و افراد سالخورده و كودكان براي كارهاي غيرضروري از ظهر تا ساعت 6 بعد از ظهر از منزل خارج نشوند.
وي گفت: كشاورزان آبياري مزارع خود را اوايل صبح و اوايل شب انجام دهند.
دماي هواي بيشتر نقاط خوزستان در چند هفته گذشته در برخي نقاط استان به 50 درجه سانتيگراد نيز رسيد.
به دنبال افزايش دما و بروز مشكل در شبكه برق، ستاد بحران خوزستان ساعت كاري در تمام شهرستان هاي اين استان را تا پايان هفته گذشته تا ساعت 12 اعلام كرد.
بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان در 22 خرداد زمان كار ادارات و دستگاه هاي اجرايي خوزستان در روزهايي كه دماي هواي استان به بالاي 49 درجه مي رسد، ساعت 13 پايان مي يابد.
/6002/3004 خبرنگار: خاطره غفاري**انتشاردهنده : كبري آقازري