رئيس دادگستري خوزستان خواستار توجه ويژه دولت دوازدهم به اشتغال و مطالبات كارگران شد

اهواز - ايرنا - رئيس كل دادگستري خوزستان با بيان اينكه مسايل اقتصادي و معيشتي ، رابطه مستقيم با ميزان جرم دارد خواستار توجه ويژه دولت دوازدهم به مقوله اشتغال و مطالبات كارگران شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا فرهاد افشارنيا به مناسبت هفته قوه قضائيه اظهار داشت: درصد قابل توجهي از صنايع استان خوزستان به صورت تعطيل و نيمه تعطيل درآمده و مطالبات معوق كارگران از سوي كارفرمايان پرداخت نشده است.
وي ابراز اميدواري كرد باتوجه به وعده‌هاي دولت تدبير و اميد در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و اعتمادي كه مردم به اين دولت كردند شاهد توجه بيش از پيش دولتمردان براي بهبود وضعيت اشتغال و توليد در كشور به خصوص خوزستان باشيم.
افشارنيا گفت: نظام بانكي كشور نيز بايد به كمك اين واحدهاي توليدي بيايند و باتوجه به فرمايش هاي مقام معظم رهبري در خصوص اشتغال و توليد، از سخت گيري‌هاي خود بكاهند.
رئيس كل دادگستري خوزستان تصريح كرد: اين واحدها اغلب به دليل كمبود نقدينگي و ناتواني در خريد مواد اوليه دچار مشكل هستند كه با برطرف شدن اين مشكلات و به حركت درآمدن چرخ‌هاي توليد آنان، شاهد افزايش درآمد، توليد ثروت ملي، كاهش بيكاري و در نتيجه كاهش جرائم و پرونده‌هاي قضايي خواهيم بود.
افشارنيا با اشاره به مشكلات اجتماعي ناشي از مسائل مرتبط با برخي موسسات مالي ، اعتباري در استان اظهار كرد: سپرده گذاران اين موسسات مالي نبايد به بهانه طلبكار بودن از آنها، مسير عبور و مرور مردم را مسدود كنند و فعاليت‌هاي اجتماعي شهروندان را مختل كنند.
وي ادامه داد: بايد اذعان داشت كه هر چقدر يك موسسه مالي از نظر اقتصادي قوي باشد، باز توان بازپرداخت يكباره سپرده‌ها را ندارد چرا كه برخي از اين مبالغ را به عنوان تسهيلات به ساير مشتريان خود پرداخته كرده و مبالغي را نيز در فعاليت‌هاي اقتصادي سرمايه گذاري كرده اند.
مقام عالي قضايي استان خوزستان گفت: بانك مركزي در چنين مواقعي مسئوليت دارد كه ورود كند و كفالت موسسه را به موسسه ديگري بسپارد و يا به روش ديگري اين مسكلات را حل و فصل كند و مردم بايد اطمينان داشته باشند كه هيچ حقي از آنان ضايع نمي‌شود.
افشارنيا با بيان اينكه اين مبالغ به صورت متناوب و به مرور زمان به سپرده گذاران پرداخت مي‌شود افزود: حمله به شعب اين موسسات و بستن مسير شهروندان جز اين كه به حقوق شهروندي لطمه بزند و بي اعتمادي به اين موسسات را كاهش دهد كمك ديگري به حل مساله نمي كند.
رئيس كل دادگستري استان خوزستان همچنين با ارائه گزارشي از عملكرد اين دادگستري در يك سال گذشته و تأكيد بر برقراري امنيت در استان گفت: برخي تلاش دارند تا با شايعه سازي و شايعه پراكني استان خوزستان را ناامن جلوه دهند اما اين تلاش با توجه به تلاش نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي و همچنين دستگاه قضايي استان نافرجام مانده است.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : كبري آقازري