۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82577495
T T
۰ نفر
توليدسالانه 4 هزار و 300 تن عرقيات گياهي در سلسله

خرم آباد- ايرنا- مديرعامل كارخانه توليد اسانس و عرقيات گياهي شهرستان سلسله گفت: اين كارخانه تنها واحد صنعتي توليد عرقيات گياهي در لرستان است كه در حال حاضر سالانه 4 هزار و 300 تن عرقيات توليد دارد.

اسدالله حسنوند روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه سطح زيركشت گياهان دارويي كه به منظور تامين مواد موردن نياز كارخانه در شهرهاي مختلف استان 49 هكتار است، افزود: از اين ميزان 15 هكتار در شهرستان هاي كوهدشت و پلدختر به كاشت انواع گياهان دارويي اختصاص يافته است.
حسنوند عنوان كرد: 12 هكتار گل محمدي و 10 هكتار نيز به كاشت انواع گياهان دارويي در شهرستان بروجرد و بيش از چهار هكتار نيز به كاشت گياهان دارويي در شهرستان سلسله اختصاص يافته است كه پس از برداشت به اين كارخانه منتقل مي شوند.
وي با اشاره به اشتغال 18 نفر به صورت مستقيم در اين واحد توليدي ، افزود: براي فعاليت كامل كارخانه به حدود 10 ميليارد ريال تسهيلات نياز است كه در صورت تامين، اين واحد توليدي مي تواند زمينه اشتغال 140 نفر را به صورت مستقيم فراهم نمايد.
حسنوند با بيان اينكه در حال حاضر مواد توليدي كارگاه در شهرهاي مختلف استان به مصرف مي رسند، افزود: در صورت اخذ تسهيلات مورد نياز و بهره برداري كامل، اين امكان وجود دارد كه توليدات كارخانه به شهرهاي مختلف كشور نيز صادر شوند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعيت يكي از شهرستانهاي استان لرستان است كه مركز آن شهر الشتر است.
اين شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرين اخبار و رويدادهاي استان لرستان، ايران و جهان علاوه بر سايت ايرنا لرستان در كانال تلگرامي @irnalorestan نيز منتشر مي شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشيدي نسب**انتشاردهنده:محمد عليدوستي