۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82577809
T T
۰ نفر
تاكيد استاندار خوزستان بر كاهش نابساماني اجتماعي با گسترش كتابخواني

اهواز ـ ايرنا ـ استاندار خوزستان گفت: گسترش فرهنگ كتابخواني و به‌روز كردن كتابخانه‌ها كاهش نابساماني‌ در قشرهاي مختلف جامعه و از بين بردن اظهار نظرهاي غيركارشناسي را در پي دارد.

به گزارش ايرنا غلام رضا شريعتي يكشنبه در نشست شوراي كتابخانه هاي خوزستان اظهار كرد: تغذيه علمي و كارشناسي افراد موجب مي شود اظهار نظرهاي مردم در فضاي مجازي منطقي‌تر باشد.
وي افزود: بايد در حوزه هاي آموزش و پرورش، ‌كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و نهاد كتابخانه‌ها سرمايه گذاري شود اين سرمايه گذاري جاي دوري نمي‌رود بلكه در بلندمدت تاثير تاثير مثبت خواهد داشت.
استاندار خوزستان با اشاره به تحليل محتوا و شناسايي نوع كتاب‌هايي كه مردم مي‌خوانند توضيح داد: از طريق اين تحليل محتوا مسيري كه جامعه به سوي آن در حال حركت است مشخص شود براي همين نهاد كتابخانه ها بايد تحليل محتوا روي مطالعه مردم انجام دهند تا از اين طريق بتوان تصميماتي براي اصلاح آسيبهاي اجتماعي و تقويت كتابخواني نيز اتخاد كرد البته تحليل‌ محتوا بايد عميق‌تر باشد.
وي ادامه داد: تفكر و ذهنيتي در جامعه رايج است كه فكر مي‌كنند ميان مسئولان و مردم فاصله وجود دارد در حالي كه با وجود اين تحليل محتوا ميتوان فاصله را كم كرد.
شريعتي تاكيد كرد: در سال جاري اعتبارات قابل ملاحظه‌اي براي تكميل و تجهيز كتابخانه‌هاي استان در نظر گرفته شده كه بالغ بر 11 ميليارد تومان است همچنين پنج ميليارد تومان براي احداث كتابخانه‌هاي ديجيتالي در استان تخصيص يافته است.
***روند تكميل كتابخانه ديجيتالي اهواز نياز به بازبيني دارد
در ادامه اين نشست مديركل تبليغات اسلامي خوزستان با اشاره به راه اندازي كتابخانه هاي ديجيتال در اهواز اظهار كرد: طي چند سال گذشته كارهاي اوليه‌اي و رونمايي كتابخانه ديجيتال انجام شد كه حتي در مدارس نيز قابل توسعه بود اما به دلايلي ادامه پيدا نكرد كه نياز به بازبيني دارد.
محمد حسين بلك با بيان اين كه يكي از محورهاي كتابخواني مولفان هستند بيان كرد: مولفان بسياري در استان وجود دارد كه براي نشر آثارشان با مشكل رو به رو هستندو لازم است از آن ها حمايت شود.
وي توضيح داد: همچنين در دستگاه ها و نهادها لزوم كتابخانه هاي موضوعي و تخصصي ديده مي شود.
در استان خوزستان 216 كتابخانه عمومي وجود دارد كه از اين ميان 212 كتابخانه فعال هستند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشاردهنده :كبري آقازري