۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸
کد خبر: 82578706
T T
۰ نفر
حضور 11 تیم خارجی در رقابتهای كشتی آزاد جام یادگار امام در چابهار

تهران- ایرنا- سومین دوره رقابت های بین المللی كشتی آزاد جام یادگار امام (ره) فردا (چهارشنبه) با حضور 11 تیم خارجی در منطقه آزاد چابهار آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، این رقابت ها در رده سنی نوجوانان، در سالن وَرنا منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.
كشورهای اوكراین ، ایتالیا، تاجیكستان، روسیه، مغولستان، قرقیزستان، مجارستان، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و تیم منتخب غرب آسیا در كنار پنج تیم از ایران (سه تیم الف، ب و ج ایران، تیم منطقه آزاد چابهار و تیم روستایی عشایری) به صورت تیمی در چهار گروه به رقابت می پردازند.
با توجه به حضور بیش از 10 كشور خارجی كه بیشتر از كشورهای صاحب نام دنیا هستند، این مسابقات معتبرترین تورنمنت كشتی اتحادیه جهانی در رده ی سنی نوجوانان محسوب می شود.
«آشوت كومار» داور المپیكی هندوستان نماینده اتحادیه جهانی كشتی در این مسابقات است.
مراسم وزن كشی این مسابقات نیز عصر امروز (سه شنبه) در محل برگزاری رقابت ها برگزار می شود.
منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یكی از مناطق آزاد هفت گانه كشور است كه در راستای اهداف اقتصادی كشور، بیش از دو دهه است كه درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است. با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به كار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امكان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا كند.
در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم، اكنون منطقه آزاد چابهار زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به یك منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم كرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلكه در استان سیستان و بلوچستان نقطه اتكاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.
*1368*
خبرنگار: حسین رمضانی* انتشار: خیراله شفیعی
۰ نفر