۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82579306
T T
۰ نفر
رقابت های بین المللی كشتی آزاد جام یادگار امام در چابهار آغاز شد

چابهار- ایرنا- سومین دوره رقابت های بین المللی كشتی آزاد جام یادگار امام (ره) امروز/چهارشنبه/ با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، نماینده مردم چابهار، نیكشهر، كنارك و قصرقند و با شركت 12 كشور در سالن ورزشی ورنا منطقه آزاد چابهار آغاز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری رقابت های كشتی آزاد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقابت ها در رده سنی نوجوانان و با حضور كشورهای روسیه، اوكراین ، ایتالیا، مغولستان، تیم منتخب غرب آسیا، تاجیكستان، ارمنستان، قرقیزستان، مجارستان، گرجستان و آذربایجان آغاز شده است.
عبدالرحیم كردی افزود: پنج تیم از ایران (سه تیم الف، ب و ج ایران، تیم منطقه آزاد چابهار و تیم روستایی عشایری) به صورت تیمی در چهار گروه به رقابت خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: مراسم قرعه كشی این رقابت ‌ها با حضور نمایندگان تیم های حاضر برگزار شده و گروه بندی تیم های حاضر در این مسابقات مشخص شده است.
وی بیان كرد: در گروه A تیم های روسیه، ایتالیا، ایران توسعه و اوكراین، گروه B تیمهای آذربایجان، ایران (روستایی، عشایری)، مجارستان وعراق، گروه C تیم های مغولستان، گرجستان، ایران، مغولستان وقرقیزستان، گروه D تیم های ایران a(منطقه آزاد چابهار)، ایران B، ارمنستان وتاجیكستان با هم به رقابت می پردازند.
وی گفت: حضور بیش از 11 كشور خارجی در چابهار نشان از امنیت و نشاط برای برگزاری یكی از معتبرترین تورنمنت های ورزشی است.
وی با بیان اینكه سازمان منطقه آزاد چابهار از هیچ كوششی برای توسعه ورزش سیستان وبلوچستان وبه ویژه شهرستان چابهار دریغ نمی كند، خاطرنشان كرد: میزبانی چابهار می تواند برای معرفی این منطقه محروم در سطح ملی و بین المللی تاثیرگذار باشد.
رقابت های بین المللی كشتی آزاد جام یادگار امام (ره) امروز چهارشنبه وفردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر