۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1164
کد خبر: 82579424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حذف زودهنگام بانوی تکواندوکار ایران در قهرمانی جهان

تهران - ایرنا - بانوی تکواندوکار وزن منهای73 کیلوگرم ایران در ادامه قابت های قهرمانی جهان در کره جنوبی با شکست برابر نماینده هلند حذف شد.

به گزارش روز چهارشنبه فدراسیون تکواندو، این رقابت ها با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور از سوم تیرماه در سالن «تی‌ وان آرنا» شهر موجو در کره جنوبی آغاز شد و امروز در مرحله مقدماتی نمایندگان ایران در اوزان منهای73کیلوگرم گروه زنان و منهای 87 کیلوگرم گروه مردان به مصاف حریفان می روند.
در بخش زنان زهرا پور اسماعیل در نخستین مبارزه به مصاف «ساندرا وانگاس» از کلمبیا رفت و با نتیجه 8 بر 3 به برتری رسید.
اما وی در مرحله دوم برابر «رشمی اوگینک» از هلند با نتیجه 15 بر 2 مغلوب و از گردونه رقابت ها حذف شد.
پیش از این، سعید رجبی تکواندوکار وزن هفتم کشورمان که در نخستین مبارزه برابر «دافید ساندرس» نیوزیلندی با نتیجه 25 بر 5 پیروز شده بود، در مرحله دوم با «رافائیل آلبا» نماینده کوبا دارنده مدال طلا و نقره قهرمانی جهان در سال 2013 و 2015 مصاف داد.
رجبی در این دیدار توانست با نتیجه 14 بر 11 از سد این قهرمان عبور کند و به دور بعد راه یابد. این نماینده تکواندوی ایران در وزن 87 کیلوگرم در سومین مبارزه خود مقابل «ولادیسلاو لارین» نماینده روسیه شکست خورد و از دور رقابت‌ ها کنار رفت.
سجاد مردانی ملی ‌پوش سنگین وزن کشورمان نیز در نخستین مبارزه خود هوگوپوش فنلاندی را شکست داد و راهی مرحله دوم شد. وی در مرحله دوم رو در روی «روسلان ژاپاروف» نماینده قزاقستان قرار گرفت و در مبارزه ای نفس گیر و در راند طلایی توانست این حریف را از میدان به در کرده و راهی مرحله بعد شود.
در بخش مردان آرمین هادی ‌پور در وزن منهای 54 کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در وزن منهای 58 کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن منهای 63 کیلوگرم، ابوالفضل یعقوبی در وزن منهای 68 کیلوگرم، مسعود حجی ‌زواره در وزن منهای 74 کیلوگرم، پوریا عرفانیان در وزن منهای 80 کیلوگرم، سعید رجبی در وزن منهای 87 کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن به اضافه 87 کیلوگرم ترکیب تیم ملی ایران را تشکیل می دهند.
ناهید کیانی (وزن منهای49کیلوگرم)، طیبه پارسا (وزن منهای57کیلوگرم)، کیمیا علیزاده (وزن منهای62 کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی(وزن منهای67 کیلوگرم)، زهرا پوراسماعیل (وزن منهای73کیلوگرم) و اکرم خدابنده (وزن به اضافه 73 کیلوگرم) نیز زنان هوگو پوش کشورمان در این مسابقات هستند.
تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) به مصاف حریفانشان می‌روند.
این رقابت ها تا روز جمعه (9 تیرماه) ادامه دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250
تنظیم کننده :گلی سفیدزاده انتشاردهنده:\لی خورسندی

برچسب‌ها