۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82579749
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی نفت وگاز مسكو با حضور ایران آغاز شد

مسكو - ایرنا - نمایشگاه بین المللی صنعت نفت و گاز در پایتخت روسیه با حضور بیش از 35 كشور از جمله ایران و همچنین هیات نفتی-گازی از جمهوری اسلامی برای مذاكرات با شركت های مختلف گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه كه تا 9 تیر ادامه دارد، بیش از 400 شركت پیشرو و فعال در صنعت و نفت و گاز پنج قاره جهان با ارائه پیشرفته ترین فناوری های استخراج، فرآوری و انتقال در عرصه های خشكی و آبی شركت دارند.
ایران با چهار غرفه نمایشگاهی و حضور چند شركت در این گردهمایی نفتی-گازی حضور یافته است.
هیات جمهوری اسلامی ایران متشكل از مدیران شركت های ملی نفت، گاز، سرمایه گذاری و توسعه خوزستان و همچنین معاونت علمی و فناوری برای بازدید از این نمایشگاه و انجام مذاكرات مرتبط در مسكو بسر می برند.
جعفر توفیقی دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرست هیات ایرانی در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه مسكو كه روز سه شنبه برگزار شد به خبرنگاران گفت: یكی از اصلی ترین مزیت های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی، توان نفتی و گازی است و خوشبختانه در سال های اخیر، این صنعت توسعه بسیار زیادی پیدا كرده و تولید دو برابر شده است.
وی با تاكید بر اهمیت حضور در نمایشگاههای صنعت نفت و گاز، افزود: جمهوری اسلامی برنامه های گوناگونی را برای توسعه این صنعت به ویژه با حمایت بخش خصوصی در دستور كار دارد.
فرج الله خبیر مدیرعامل شركت سرمایه گذاری و توسعه خوزستان نیز گفت: مجموعه ای از شركت های تولید كننده كالاها، تجهیزات صنعت نفت و گاز و ارائه كننده خدمات در این حوزه از استان خوزستان برای ارزیابی زمینه های كاری در نمایشگاه مسكو حضور یافته اند.
نجفی رئیس اداره بررسی منابع شركت ملی گاز نیز گفت: هدف از شركت در نمایشگاههای بین المللی مرتبط دسترسی به پیشرفت های فناوری و ترغیب شركت های پیشرو خارجی برای فعالیت و همكاری با جمهوری اسلامی براساس قرار داد مشاركت با تولید كنندگان ایرانی است.
ایرانپور نماینده شركت ملی نفت ایران نیز در حاشیه این نمایشگاه بیان كرد: با توجه به جایگاه برتر ایران در عرصه منابع نفت و گازی، شركت در نمایشگاههای بین المللی می تواند فرصت بهره برداری از همكاری برای توسعه و ارتقای فناوری ها و همچنین سرمایه گذاری و مذاكرات قراردادی را فراهم كند.
وی همچنین به برنامه ریزی برای مذاكره با چند شركت خارجی شركت كننده در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت و گاز مسكو برای رسیدن به تفاهم همكاری خبر داد.
اروپام 1516 ** 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا