۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۷
کد خبر: 82580582
T T
۰ نفر
فرود مرموز هفت بالگرد آمریكایی در منطقه تحت كنترل داعش در كركوك

اربیل – ایرنا- تصاویر ضبط شده از فرود 7 فروند بالگرد نظامی آمریكایی در اراضی تحت كنترل گروه تروریستی داعش در 'الحویجه' جنوب غرب كركوك كه عصر دیروزچهارشنبه به طور غیرمنتظره در آسمان الحویجه ظاهر شدند، سوال هایی در خصوص علت این حادثه در عراق ایجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تصاویر و نوار ویدئوی ضبط شده، این بار نه از سوی نیروهای الحشد الشعبی یا پلیس مركزی است، بلكه نیروهای پیشمرگ كرد آن را ضبط كرده اند كه به وضوح ظهور غیر منتظره این بالگردهای آمریكایی را كه با تلفن های همراه ثبت و ضبط شده است، نشان می دهند.
دراین تصویر، دیده می شود كه نیروهای پیشمرگ كرد كه از فراز یك ساختمان در حال تماشای صحنه هستند، با تعجب و بدون هرگونه مداخله ای، فرود این بالگردهای آمریكایی را در منطقه همواره اطراف شهر الحویجه به تماشا نشسته اند.
تصاویر و فیلم های ضبط شده ساعت 6 عصر دیروز چهارشنبه در منطقه ای در حومه اطراف الحویجه در محور نیروهای پیشمرگ كرد گرفته شده و 7 بالگرد آمریكایی بعد از فرود در منطقه، یك ساعت بعد آنجا را ترك كردند.
براساس آنچه تصویربرداری شده است یك بالگرد 'شین هاوك' كه برای انتقال نیرو و تجهیزات معمولا از آن استفاده می شود در میان حفاظت 6 بالگرد نظامی كوچكتر قرار دارد.
فرماندهان نیروهای پیشمرگ كرد تاكید كرده اند كه آنها در جریان این انتقال نیستند و هیچ هماهنگی در این خصوص صورت نگرفته است .
'رشید نوزاد' از فرماندهان نیروهای پیشمرگ در محور كركوك كه خود ناظر فرود بالگردهای آمریكایی بوده است به خبرنگار ایرنا گفت: این بالگردها در ارتفاع بسیار پایین بر فراز نیروهای پیشمرگ پرواز می كردند و به سوی مناطق تحت كنترل داعش رفتند و بعد از یك ساعت بار دیگر از همان مسیر بازگشتند.
وی افزود: ما اطلاع رسمی در خصوص هویت این بالگردها نداریم اما از علائم و نمادهایی كه بر روی آنها بود مشخص شد متعلق به آمریكایی هاست.
وی تاكید كرده است كه به اعتقاد ما آمریكایی ها در تلاش برای انتقال عناصر و سركرده های داعش از حویجه هستند چون بزودی عملیات آزادی این منطقه شروع می شود.
تاكنون هیچ كدام از مسئولان عالیرتبه وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع عراق در این خصوص موضع گیری نكرده اند.
بدنبال نشر این تصاویر در فضای مجازی عموم مردم بر این اعتقاد هستند كه این تصاویر دلیل محكمی بر ارتباط و همكاری آمریكایی ها با داعش است.
در همین راستا 'حسن سالم' نماینده پارلمان از فراكسیون گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق در بیانیه ای اعلام كرد كه فرود بالگردهای آمریكایی در مناطق زیر نفوذ داعش و كمك رسانی به این نیروها و نقل وانتقال آنها توسط آمریكایی ها چیز تازه ای نیست.
وی از سكوت دولت عراق نسبت به این رفتارهای مشكوك آمریكایی ها انتقاد كرده و گفته است كه امریكایی ها با این گونه رفتارها درصدد طولانی كردن عمر جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق هستند.
خاورم *4*351*353*1770*