۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۹:۱۴
کد خبر: 82587039
T T
۰ نفر

امدادرسانی به 6504 خانوار توفان زده سیستان

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۹:۱۴
کد خبر: 82587039
امدادرسانی به 6504 خانوار توفان زده سیستان

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان وبلوچستان گفت: نیروهای امدادی استان از خرداد امسال همزمان با آغاز بادهای 120 روزه و توفان گرد و خاك و حركت شن های روان در سیستان تاكنون به 6 هزار و 504 خانوار توفان زده این منطقه امدادرسانی كردند.

رسول راشكی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 174 نجاتگر در قالب 29 تیم امدادی و 55 نفر از كاركنان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت به مردم توفان زده 87 روستای شهرستانهای زابل، زهك، نیمروز، هامون و هیرمند واقع در شمال استان امدادرسانی كردند.
وی افزود: توزیع 6 هزار و 504 سبد غذایی بین خانوارهای روستایی شهرستانهای زابل، زهك، هیرمند، هامون و زابل از اقدامات صورت گرفته از سوی این جمعیت به آسیب دیدگان این مناطق بوده است.
وی خاطرنشان كرد: این بسته های غذایی شامل برنج، ماكارونی، عدس، شكر، رب، روغن و انواع كنسرو با ارزش هر بسته غذایی بیش از یك میلیون ریال بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم وزش بادهای 120 روزه سیستان همراه با گرد و غبار و حركت شنهای روان در این منطقه نیروهای امدادی در آماده باش كامل هستند و امداد رسانی تا پایان وزش طوفان به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.
به گفته كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش توفان همراه با گرد و خاك شدید تا امروز /چهارشنبه/ در مناطق شمالی و با شدت كمتر در نواحی مركزی و جنوبی استان تداوم دارد.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 كیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان كشور محسوب می شود كه امكان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه كند.
7316**3213* 5075* خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر