۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82587615
T T
۰ نفر

آغاز ساخت دومین نیروگاه سیكل تركیبی اندیمشك

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82587615

دزفول - ایرنا - ساخت دومین نیروگاه سیكل تركیبی اندیمشك روز چهارشنبه در آئینی با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار خوزستان و رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این نیروگاه 500 مگاواتی در زمینی به مساحت 50 هكتار با اعتبار 13 هزار میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی ساخته می شود.
رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز احداث این واحد نیروگاهی كه در سالن اجتماعات سد كرخه با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار شد گفت: تحول اقتصادی، امیدواری و همدلی و تلاش برای توسعه، پیام این كلنگ زنی است.
فریدون حسنوند با بیان اینكه توان و ظرفیت ساخت نیروگاه های تولید انرژی با همت متخصصان داخلی در كشور فراهم شده افزود:این نیروگاه قدم نخست پیشرفت اندیمشك و خوزستان است.
وی گفت: اعتبار ساخت دومین نیروگاه سیكل تركیبی اندیمشك از محل منابع مختلف تامین و هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینكه ساخت این نیروگاه زمینه را برای ورود سرمایه گذاران به این شهرستان فراهم خواهد كرد اظهاركرد: اندیمشك شهری است كه نرخ بالای بیكاری دارد و مطالبه جدی و اصلی مردم این شهرستان اشتغال است.
حسنوند افزود:طرح های دیگری در حوزه وزارت نیرو از جمله نیروگاه دوم دز كه پروژه ای با تولید 720 مگاوات تولید انرژی است و اجرای آن بیش از 500 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد، در برنامه است؛با اجرای این پروژه بیش از 2 هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.
وی اجرای این طرح ها را نیازمند حمایت همه جانبه دانست و اظهار كرد: ساخت نیروگاه و طرح های مشابه گامی مهم در راستای استقلال و قطع وابستگی در تولید انرژی به بیگانگان است.
مجوز ساخت سه نیروگاه از سوی بخش خصوصی و یك نیروگاه از محل اعتبارات دولتی در اندیمشك صادر شده است.
دومین نیروگاه سیكل تركیبی اندیمشك از نوع كلاس اف و از جمله نیروگاه های مدرن است كه در منطقه ساخته می شود.
پیش بینی می شود این نیروگاه پس از 36 ماه وارد مدار شود؛ راه اندازی این نیروگاه موجب ایجاد فرصت های شغلی و رشد اقتصادی در منطقه شمال خوزستان خواهد شد.
در دوره ساخت این نیروگاه یك هزار فرصت شغلی ایجاد می شود و هدف از احداث آن تامین برق تولیدی برای داخل و صادرات به كشور عراق است.
ساخت نخستین نیروگاه اندیمشك بهمن پارسال با حضور وزیر تعاون آغاز شد.
این نیروگاه نیز با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال در قطعه زمینی به مساحت 50 هكتار در دست ساخت است.
7281/6068/ 6037
خبرنگار: زهرا دهقان ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
۰ نفر