۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82590741
T T
۰ نفر
امنیت كشور به كیلومترها بیرون از مرز ایران  كشانده شده است

كرمان - ایرنا - استاندار كرمان با بیان اینكه امنیت كنونی كشور كه توسط دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای مسلح محقق شده كم نظیر است گفت: دامنه نفوذ امنیت ما به كیلومترها بیرون از مرزهای ایران كشانده شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی در همایش انقلاب اسلامی در استان كرمان به روایت اسناد ساواك افزود: نقش سردار سلیمانی به عنوان یكی از سربازان ولایت و از فرزندان غیور این سرزمین در تامین امنیت كشور بی بدیل است.
وی با اشاره به اینكه در حوزه های عمرانی و زیرساخت ها نیز خدمات بزرگی در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام شده است ادامه داد: خدمات انقلاب اسلامی در كشور بی نظیر است و به عنوان مثال در استان كرمان كه در گذشته سه موتور برق وجود داشته امروز، نیروگاه های سه هزار و 500 مگاواتی برق در دست احداث است.
وی با اشاره به اینكه كاستی هایی نیز در استان كرمان وجود دارد گفت: اگر از هر یك از مبارزان انقلابی سئوال كنیم كه چرا انقلاب كردید به یقین خواهند گفت كه انقلاب كردیم كه ارزش های اسلامی احیا و اخلاق در كشور محقق شود.
رزم حسینی اظهار كرد: با وجود همه پیشرفت های انجام شده، در حوزه اقتصادی نتوانستیم به كارآمدی نظام آنگونه كه شایسته نظام است دست یابیم و برای این مهم نیازمند وحدت سیاسی هستیم و با اختلاف و نزاع نمی توانیم كشور را به پیش ببریم.
وی تصریح كرد: حركت استان كرمان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر نیز نیاز به وحدت داریم.
رزم حسینی خاطرنشان كرد: برای استمرار جمهوری اسلامی باید همانگونه كه در عرصه فرهنگ و دیانت تبلیغ می كنیم در حوزه اقتصادی و توسعه اقتصادی نیز اقدام كنیم.
وی ادامه داد: باید با پیروی از ولایت فقیه و با دولت كارآمدی كه امروز مردم به آن رای داده اند در حوزه اقتصادی نیز فعالیت هایی را انجام دهیم كه مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
وی با بیان اینكه بهبود فضای كسب و كار، كاهش آسیب های اجتماعی و توسعه اقتصادی را باید به صورت جدی دنبال كنیم گفت: كاهش آسیب های اجتماعی یكی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و نمی توانیم بپذیریم كه جمعیت 2 برابر شده و زندانیان ما 10 برابر شود.
استاندار كرمان در ادامه بیان كرد: یكی از كارهای بسیار مهمی كه باید صورت می گرفت كه شاید یك مقدار نیز برای انجام آن دیر شده، كاری است كه اكنون از سوی اداره كل انجام شد.
وی ادامه داد: تبیین نقش كرمان در انقلاب اسلامی انجام شده كه یكی از كارهای بسیار بزرگ و مهم انقلاب اسلامی است.
رزم حسینی گفت: تاریخ نگاران می توانند نقش واقعی علمای دین، فرهنگیان، دانشگاهیان و سایر اقشار را در دوران قبل از انقلاب كه دوران خفقان بود، تبیین كنند.
وی با تاكید بر اینكه استان كرمان محل پرورش بزرگان زیادی بوده است گفت: تاریخ كرمان سرشار از شخصیت های بزرگ، علما، ادیبان و فرهنگیانی بوده و هست كه باید همواره قدردان آنها باشیم.
رزم حسینی افزود: علمایی كه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه كردند و در راس آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله افتخارات استان كرمان و همچنین آیت الله صالحی كرمانی، آیت الله جعفری، موحدی كرمانی، شهید باهنر، شهید علی ایرانمنش، آیت الله محمد هاشمیان، حاج شیخ عباس پورمحمدی، شیخ محمد فلاح، برادران انصاری، حجت الاسلام توكلی، حجت الاسلام فهیم كرمانی، حجت الاسلام دعائی و آیت الله حقیقی بزرگانی بودند كه در دوران انقلاب تلاش های زیاد و ماندگاری داشته اند.
وی تاكید كرد: آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان همواره محور وحدت استان كرمان بوده و هست و نقش وی در دوره بعد از انقلاب در استان، در دوران دفاع مقدس و نیز هم اكنون همواره زمینه ساز توسعه وحدت بوده و خواهد بود.
وی یادآور شد: اكنون در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و می بینیم بعد از 40 سال مردم به پای صندوق های رای آمدند و 41 میلیون نفر رای دادند و رئیس جمهوری مبارز و انقلابی انتخاب كردند.
این همایش با حضور جمعی از مسئولان، نخبگان و صاحبنظران و نیز خانواده های 23 شهید انقلاب اسلامی، 59 تن از آزادگان و جانبازان انقلاب، 140 نفر از مبارزان قبل از انقلاب و 30 نفر از روحانیونی كه خدمات خاصی را در انقلاب انجام داده اند در كرمان برگزاری شد.
در این همایش ضمن رونمایی از تمبر یادبود مراسم، از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و روحانیون مبارز نیز تجلیل شد.
این مجموعه كتاب كه حدود 15جلد است و از 20هزار برگ سند احصا، مطالعه و گزینش شده است از نقش بی بدیل مردم كرمان بخصوص بزرگان سیاسی و فرهنگی این دیار در پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای اسناد موجود و مانده از ساواك بوسیله حوزه پژوهشی اداره كل اطلاعات تدوین و گردآوری شده است.
امروز هفدهم تیرماه؛ پنج جلد از این كتابها كه هم اكنون انتشار یافته نیز با حضور شخصیت های كشوری رونمایی شد.
مطالب این كتاب كه خود علاوه بر اینكه نشانگر سهم بزرگان دیار كریمان در سرعت بخشیدن به روند پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی در كنار سایر دیگر شخصیت های بزرگ دیگر نقاط میهن اسلامی دارد بیانگر این واقعیت است كه برخلاف برخی دیدگاههای رایج امروزی، انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده و نقش روحانیت در این نهضت فراگیر بارز، اساسی و انكار ناپذیر است.
این اثر نفیس و ارزشمند می تواند به عنوان یك اثر محتوایی قابل استفاده در شبكه های مجازی و اجتماعی ضمن آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان امروزی كه در بحبوحه مبارزات قبل و حتی حین پیروزی انقلاب اسلامی نبوده اند، در مقابله با پروژه تحریف انقلاب در این فضای مجازی قابلیت استفاده زیادی داشته باشد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029