۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 82591253
T T
۰ نفر

كاهش سن اعتیاد بانوان به 24 سال

۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 82591253
كاهش سن اعتیاد بانوان به 24 سال

گنبدكاووس - ایرنا - رئیس مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به كاهش میانگین سن اعتیاد بانوان به 23 و 24 سال، خاطرنشان كرد: هم اكنون 12 تا 13 درصد جمعیت معتاد كشور را بانوان تشكیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرید براتی سده شامگاه شنبه درحاشیه افتتاح مركز اقامتی بهبود و بازتوانی و ترك اعتیاد بانوان گنبدكاووس درجمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اكنون 40 مركز ترك اعتیاد بانوان در كشور فعال است كه هر كدام بین 35 تا 45 نفر ظرفیت دارد.
وی، راه اندازی مراكز ترك اعتیاد بانوان را در راستای سیاست های بهزیستی كشور دربحث درمان و بازتوانی بانوان به عنوان ركن اصلی نهاد خانواده دانست و گفت: راه اندازی مراكز ترك اعتیاد بانوان درسال های اخیر به دلیل افزایش شمار معتادان این قشر بوده است.
براتی سده اضافه كرد: درسال های گذشته به طور میانگین 9 تا 10 درصد جمعیت معتاد كشور را بانوان با گروه سنی بالای 30 سال تشكیل می دادند اما این رقم اكنون به 12 تا 13 درصد با میانگین سنی 23 تا 24 سال افزایش یافته است.
وی، راه اندازی مراكز كاهش آسیب های اجتماعی، دی آی سی های خاص زنان، مراكز ترك اعتیاد، شیلتر (سرپناه شبانه)، مراكز میان راهی و مادر و كودك را از دیگر اقدامات انجام شده توسط بهزیستی درحوزه آسیب های اجتماعی بانوان برشمرد و گفت: درمراكز میان راهی از بانوان متاهل كه به هر دلیلی پس از ترك اعتیاد توسط خانواده ها پذیرش نمی شوند، نگهداری می شود.
رئیس مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اضافه كرد: تفاوت مراكز میان راهی با شیلترها در این است كه در شیلترها بانوان معتاد بی خانمان نگهداری می شوند اما در مراكز میان راهی آنگونه كه گفته شد، بانوان ترك داده شده كه از سوی خانواده شان طرد شدند، نگهداری می شوند.
براتی سده با بیان اینكه درحال حاضر هشت هزار مركز ترك اعتیاد دولتی و خصوصی زیر نظر بهزیستی در كشور فعال است، گفت: سیاست بهزیستی درسال جاری تقویت این مراكز و دیگر مراكز حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن است.
به گزارش ایرنا، ابراهیم غفاری مدیركل بهزیستی گلستان نیز دراین مراسم كه فرماندار ویژه و برخی مسئولان گنبدكاووس نیز حضور داشتند، گفت: در حال حاضر سه مركز ترك اعتیاد و بازتوانی ویژه بانوان در این استان فعال است.
شهرستان مرزی گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعیت با تنوع قومی درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لكزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
۰ نفر