۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82593182
T T
۰ نفر
نماینده مردم آبادان:منطقه آزاد اروند مدیران بومی را به كار گیرد

آبادان - ایرنا - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:سازمان منطقه آزاد اروند از مدیران متخصص بومی در ساختار تشكیلات خود استفاده كند.

عامر كعبی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرهای آبادان و خرمشهر نه تنها سرشار از استعدادهای ذاتی منابع طبیعی رشد و توسعه است بلكه برخوردار از توانمندی های منابع انسانی از جمله جوانان با انگیزه و تحصیلكرده است.
وی اظهار داشت: انتظار می رود هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از منابع انسانی بومی در مدیریت های مختلف تشكیلاتی و چارت سازمانی خود استفاده كند.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اینكه فردی برای مدیریت یك واحد از شهری به جز آبادان و خرمشهر دعوت به كار شود به هیچ وجه قابل قبول نیست و موجب تشدید اعتراض تحصیلكردگان بومی این دو شهر می شود.
كعبی افزود: منطقه آزاد اروند یك فرصت طلایی برای برون رفت شهرهای آبادان و خرمشهر از مشكلات عدیده و جبران عقب ماندگی هشت سال جنگ تحمیلی است بنابر این شایسته است كه از نخبگان این دو شهر استفاده شود.
كعبی تصریح كرد:به طور حتم نیروهای بومی زمان بیشتری در منطقه حضور دارند و وقت بیشتری برای انجام ماموریت های سازمانی به كار می بندند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به حضور برخی مدیران رده میانی غیر بومی در سازمان منطقه آزاد اروند اشاره كرد و گفت:این در حالی است كه آمارهای بیكاری در بین تحصیلكردگان بومی یكی از عمده نگرانی های نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی است.
كعبی خواستار بازنگری در خصوص جذب نیرو در سازمان منطقه آزاد اروند شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزرا و 400 هكتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد كه در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و كارون واقع است.
این منطقه در همجواری با كشورهای عراق و كویت می باشد كه با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7104/3015/6064
خبرنگار:مسعود گادار** تنظیم:عدنان جواهری** انتشار:محسن بهاروند