۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82594750
T T
۰ نفر
موافقت اوليه گمرك ايران براي واردات كالا از مرز شلمچه

خرمشهر - ايرنا - نماينده مردم خرمشهر گفت: موافقت اوليه براي واردات كالا از مرز شلمچه از سوي گمرك ايران صادر شد.

عبداله سامري سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهاركرد:بر اين اساس مكاتبات انجام شده در خصوص درخواست سازمان منطقه آزاد اروند براي اختصاص كد واردات كالا از كشور عراق از مبادي ورودي مرز شلمچه موافقت اوليه از سوي گمرك ايران در اين خصوص صادر شد.
وي افزود:با صدور اين مجوز از اين پس واردات كالا از نقطه صفر مرزي شلمچه امكان پذير است.
سامري گفت: بخشي از كالاهايي كه امكان واردات آنها از عراق وجود دارد خوراك پالايشگاه هاي كوچك و واحدهاي پتروشيمي مستقر در منطقه است كه از اين پس به تجار ايراني اجازه داده مي شود تا اقدام به واردات آنها از كشور عراق كنند.
وي افزود:تجار خرمشهر و ساكن منطقه آزاد اروند با شناختي كه از بازار عراق از يك سو و نياز كارخانه هاي توليدي از سوي ديگر دارند در اولويت هستند.
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي افزود:صدور مجوز و وارد شدن كالاي نفتي به ويژه خوراك واحدهاي صنعتي پايين دستي نفت و پتروشيمي ، موجب رونق بيشتر منطقه مي شود.
سامري ادامه داد: هم اكنون خوراك پتروشيمي واحدهاي صنعتي از مرز كردستان وارد كشور مي شود و اين امر علاوه بر دوري مسافت باعث افزايش هزينه حمل و نقل و در نهايت افزايش قيمت محصول توليدي مي شود.
به گزارش ايرنا منطقه مرزي شلمچه از مرزهاي صادراتي بين ايران و عراق است.مرز شلمچه در 15 كيلومتري ميدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
7100/3015/ 6037
خبرنگار : كميله حجازي ** تنظيم: عدنان جواهري ** انتشاردهنده: عبدالحميد راجي