۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۰۸
کد خبر: 82598346
T T
۰ نفر
بسته شدن سه مسير در جنوب سيستان و بلوچستان بر اثر سيلاب

زاهدان - ايرنا - مدير كل دفتر مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان گفت: سه مسير مهرستان - ايرانشهر، مهرستان - سرباز و نيكشهر - بنت در جنوب استان به دليل طغيان رودخانه هاي محلي و سيلاب بسته شده است

رضا اربابي جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مسير نيكشهر - بنت از ساعت 19 و مسير مهرستان - ايرانشهر و مهرستان - سرباز از ساعت 21 امشب بسته شد.
وي ادامه داد: مسير ايرانشهر - خيرآباد نيز به دليل طغيان رودخانه هاي فصلي از شب گذشته همچنان بسته است.
وي با بيان اينكه تمام گشت هاي راه و شهرسازي جنوب سيستان و بلوچستان در سطح منطقه در آماده باش كامل قرار دارند افزود: تلاش نيروهاي امدادي براي بازگشايي اين مسيرها ادامه دارد.
وي ادامه داد: ميزان بارش ها در ايرانشهر 50 ميلي متر و در مهرستان هفت ميلي متر گزارش شده است.
اربابي اظهار داشت: اكنون در شهرهاي جنوبي استان شامل ايرانشهر، نيكشهر، مهرستان، سرباز، قصرقند و خاش بارش ها به صورت رگباري و در پاره اي از ساعات به صورت پراكنده تا شب ادامه دارد.
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان گفت: ميزان بارش ها در زاهدان و نصرت آباد پنج تا 20 ميليمتر پيش بيني مي شود.
كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان در خصوص ادامه رگبارهاي سنگين باران، بارش تگرگ، جاري شدن رواناب و پرآب شدن مسيل ها در جنوب و مركزاستان هشدار داد.
رضا آزاد منش اظهار داشت: از عصرامروز در نواحي جنوبي، جنوب شرق و ارتفاعات مركزي سيستان و بلوچستان به ويژه شهرستانهاي خاش، ايرانشهر و نيكشهر بارش ها شديد بوده و با توجه به ماهيت طوفان هاي تندري سيلابي شدن رودخانه هاي فصلي بسيار محتمل است.
وي از ساكنان اين مناطق خواست از تردد و اسكان در حاشيه رودخانه‌ها خودداري كنند.
وي افزود: طوفاني با سرعت 101 كيلومتر بر ساعت عصر امروز شهرستان ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان را در نورديد.
كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: اين طوفان ديد افقي را به كمتر از 100 متر كاهش داد.
آزادمنش اظهار داشت: اين طوفان 2 دقيقه طول كشيد كه به دليل كوتاه بودن زمان خسارت چنداني برجاي نگذاشت.
وي افزود: براي منطقه سيستان براي امروز و فردا پديده وزش باد را خواهيم داشت كه در برخي ساعات شديد و همراه با گرد وغبار خواهد بود.
3213**6081خبرنگار: اكبر نوري** انتشاردهنده: حيدر سراياني