۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82599058
T T
۰ نفر

تولید دستگاه كاهش روند ضعف چشم

۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82599058
تولید دستگاه كاهش روند ضعف چشم

كوالالامپور - ایرنا - محققان استرالیا موفق به تولید دستگاهی شدند كه می تواند روند ضعیف شدن دید چشم را كاهش داده و چشم افرادی را كه ممكن است به احتمال زیاد نابینایی آنها تقویت شود، نجات دهد.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبكه 'ای.بی.سی' استرالیا روز شنبه اعلام كرد این دستگاه كوچك قابل كاشت، توسط موسسه 'بیونیكز' و مركز تحقیقات چشم استرالیا در ملبورن اختراع شده است.
این دستگاه در چشم قرار گرفته و ضمن ایجاد تحریك الكتریكی با سطح پایین، باعث انتشار مواد شیمیایی می شود كه مانع مرگ سلول های شبكیه چشم خواهد شد.
این دستگاه ساخت استرالیا مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سرگذاشته است و به عنوان یكی از پروژه های بسیار مهم این كشور شناخته می شود.
'دیوید نایاگام' یكی از محققانی كه بر روی این پروژه كار كرده است، گفت كه آزمایش ها اثبات كرده اند این دستگاه در كند كردن ضعف چشم كه به طور عمده منجر به نابینایی می شود، موثر عمل می كند.
وی گفت كه تیم تحقیقاتی امیدوار است این دستگاه بتواند برای رفع تاری دید، از دست دادن بینایی و آب سیاه نیز كه آزمایش های ابتدایی آن در 12 تا 18 ماه آینده آغاز می شود، موثر باشد.
به گفته این محقق استرالیایی، این دستگاه كوچكتر و ساده تر از چشم 'بیونیك' فعلی است.
چشم بیونیك متشكل از دو بخش بیرونی و درونی است. بخش بیرونی یك دوربین ویدیویی كوچك و یك رایانه است كه روی عینك آفتابی سوار شده و روی سر قرار می گیرد تا فرد را قادر به دیدن كند.
نخستین چشم بیونیك جهان كه امكان دیدن دنیا را برای میلیون ‌ها فرد نابینا و كم‌ بینا در سراسر دنیا فراهم می كند، سال گذشته به مغز یك زن 30 ساله پیوند زده شد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی