۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82601414
T T
۰ نفر

دستگيري داماد خانواده به اتهام قتل برادرزن

۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82601414
دستگيري داماد خانواده به اتهام قتل برادرزن

تهران - ايرنا - مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري داماد يك خانواده كه در جريان نزاع خانوادگي برادرزنش را به قتل رسانده و جسدش را در جاجرود رها كرده بود، خبر داد.

به گزارش ايرنا از مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، روز اول فرودين ماه، جسد مردي ناشناس در جاده اي فرعي واقع در جاده جاجرود كشف و بلافاصله موضوع به كلانتري 146 حكيميه اعلام شد.
با حضور ماموران كلانتري در محل و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد جسد متعلق به جواني حدود 35 ساله است كه بر اثر ضربات متعدد جسم تيز به قسمت هاي مختلف شكم، پا و گردن به قتل رسيده است.
بر اساس اين گزارش، پرونده اي در اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ با موضوع «قتل عمـد» تشكيل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 27 تهران براي رسيدگي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با توجه به مجهول الهويه بودن جسد، تحقيقات اوليه بر شناسايي هويت جسد كشف شده متمركز شد و نهايتا هويت آن به نام «داود . ن» ( 35 ساله ) با سابقه دستگيري مرتبط با جرايم مواد مخدر شناسايي شد.
با شناسايي خانواده مقتول در منطقه اتابك، خيابان شهيد غياثي، كارآگاهان به اعضاي خانواده مقتول مراجعه و در همان تحقيقات اوليه اطلاع پيدا كردند كه آنها هيچگونه طرح شكايتي مبني بر فقدان يكي از اعضاي خانواده خود انجام نداده اند.
زمانيكه تحقيقات در خصوص علت عدم طرح شكايت فقدان مقتول از خانواده اش انجام شد، آنها در اظهارات خود عنوان كردند: داود به واسطه مصرف موادمخدر سابقه غيبت هاي طولاني مدت از خانه داشت و ما نيز به همين دليل به تصور اينكه او پس از گذشت مدتي مجددا به خانه باز مي گردد، به پليس مراجعه نكرديم.
تحقيقات پليسي از محل زندگي مقتول و خانواده اش در دستور كار كارآگاهان قرار داشت و كارآگاهان با تحقيقات از اهالي محل زندگي مقتول اطلاع پيدا كردند كه چند روز پيش از كشف جسد مقتول در محدوده جاجرود، درگيري شديدي بين مقتول و اعضاي خانواده اش انجام شده و از همان روزها مقتول در محل سكونتش ديده نشده است.
تحقيقات در اين باره در دستور كار كارآگاهان قرار داشت و هر كدام از اعضاي خانواده مقتول اظهاراتي متفاوت در خصوص علت و انگيزه درگيري بيان مي كردند.
طي تحقيقات از اعضاي خانواده مقتول، خواهر مقتول در صحبت هايش عنوان كرد كه هيچ ترددي به محدوده كشف جسد برادرش نداشته است و گفته بود كه ما اصلا به سمت جاجرود نرفته ايم و فقط يك بار آن هم بعد از اتمام مراسم برادرم به دماوند رفتيم و غروب هم برگشتيم.
بررسي ادعاي خواهر متهم در خصوص عدم تردد در منطقه جاجرود در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات ويژه پليسي كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه خواهر مقتول در حال كتمان حقيقت است؛ لذا با هماهنگي بازپرس پرونده ، تحقيقات پليسي از خواهر مقتول در دستور كارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در تاريخ 24 تيرماه لب به اعتراف گشود و به اطلاع از قتل برادرش و همچنين معاونت در انتقال جسد وي به جاده جاجرود اعتراف كرد.
خواهر مقتول در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: 28 اسفند ماه سال گذشته مادرم با من تماس گرفت و گفت داود پدرت را مي زند، من و شوهرم به نام مهدي . ق ( 42 ساله) به منزل پدرم رفتيم، در زمان ورود، داود با چاقو پدرم را تهديد مي كرد و با ديدن ما، به سمت شوهرم حمله ور شد.
وي گفت: شوهرم نيز با چاقويي كه روي ديوار دستشويي قرار داشت، او را زد؛ پس از قتل برادرم، همه ترسيده بوديم، جسد را داخل پارچه اي گذاشتيم و با خودرو سواري كه شوهرم از دامادشان به امانت گرفته بود ، جسد را به منطقه جاجرود-قبل از پليس راه در داخل يك جاده فرعي خاكي منتقل كرديم.
با توجه به اعترافات خواهر مقتول، كارآگاهان با مراجعه به محل سكونت 'مهدي . ق' در خيابان شهيد غياثي ، در روز 24 تيرماه اقدام به دستگيري مهدي . ق كردند.
'مهدي . ق' در اظهارات اوليه منكر هرگونه ارتكاب جنايتي شد اما پس از مواجه حضوري با همسرش و اطلاع از اعتراف صريح وي به ناچار لب به اعتراف گشود.
متهم با تاييد اظهارات همسرش افزود: براي نصيحت برادر همسرم، به منزل پدرشان رفتيم اما به محض ورود به داخل خانه، داود با چاقو به من حمله ور شد؛ من نيز با چاقويي كه از لبه ديوار برداشتم، او را زدم.
متهم اظهار كرد: جنازه را با كمك همسرم به منطقه جاجرود انتقال داديم و در كنار جاده اي خاكي رها كرديم.
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس پرونده صادر و متهم براي تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
خبرنگار: مهدي مقدر - انتشاردهنده: معصومه آقا اميني
تهرام/9343//7244/
۰ نفر