۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۶
کد خبر: 82601720
T T
۰ نفر
نگاه بخشی بزرگترین دشمن اقتصاد كشور است

شهرری ـ ایرنا ـ فرماندار ویژه شهرستان ری بحران اقتصادی را بزرگترین تهدید كشور دانست و گفت: رفتارها و نگاه های بخشی بزرگترین دشمن اقتصاد كشور هستند.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در كارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری گفت: دولت و مجلس باید در كنار یكدیگر بسیاری از قوانین موجود در راه تولید را تسهیل كنند و همچنیین مدل توسعه صنعتی كشور را تغییر دهند.
وی با بیان اینكه با مدل توسعه صنعتی فعلی كشور اقتصاد دچار روزمرگی شده است اظهار داشت: بسیاری از صنایع باید باز تعریف شوند و صنایعی كه برای اقتصاد كشور سودزا و مفید نیستند از چرخه خارج شوند.
جمالی پور رفع موانع تولید را جدی ترین بحث اقتصاد كشور دانست و خاطر نشان كرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانین موجود را مورد بررسی قرار دهند و بسیار از این قوانین كه متناقض و مشكل آفرین هستند را تسهیل نمایند تا تولید كنندگان با آرامش بیشتری به كار تولید بپردازند.
وی شفافیت در امر مالیات تولید كنندگان را یكی از مهمترین بخش های تولید ارزیابی كرد و اظهار داشت: دولت با ایجاد سامانه دقیق مالیاتی باید جلوی هر گونه نگاه و تفسیر قوانین در این حوزه را بگیرد تا تولید كنندگان به صورت شفاف میزان مالیات قانونی خود را بدانند و آن را بپردازند.
جمالی پور رفع موانع تولید در زیر ساخت های شهرك های صنعتی را وظیفه دولت دانست و یادآور شد: تامین آب شهرك های صنعتی بر عهده دولت می باشد و به زودی موضوع آب شهرك صنعتی شمس آباد حل خواهد شد.
در ادامه این برنامه تولید كنندگان شهرك صنعتی شمس آباد مهمترین مشكلات پیش روی تولید خود را نرخ بالای سود بانكی، موازی كاری ادارات دولتی در برخی امور، تفسیر قوانین مالیاتی و ارزش افزوده توسط ادارات مالیاتی به نفع دولت و به ضرر تولید كننده، نرخ بالای تعرفه های گمركی، واردات دستگاه های تولید و اختصاص ارز آزاد به جای ارز مبادله ای برای واردات دستگاه های تولید و نبود زیرساخت های مناسب شهرك صنعتی شمس آباد از جمله آب، برق، تلفن و راه مناسب ذكر كردند.
كارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری روز دوشنبه با حضور الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری شمیرانات پردیش و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، تولید كنندگان، كارآفرینان و مدیران ادارات مختلف شهرستان ری در شهرك صنعتی شمس آباد برگزار شد.
شهرك صنعتی شمس آباد یكی از شهرك های صنعتی استان تهران و ازقطب های مهم صنعتی كشور است كه در جنوب تهران و در 35 كیلومتری بزرگراه تهران - قم و در حوزه شهرستان ری قرار دارد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش