۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82603563
T T
۰ نفر
استان تهران رتبه برتر كشور در تولید 12 محصول كشاورزی را دارد

تهران - ایرنا - استاندار تهران با اشاره به روند افزایشی تولید محصولات كشاروزی استان از سال 92 گفت: استان تهران در زمینه تولید 12 محصول كشاورزی جایگاه اول تا سوم كشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی روز چهارشنبه در اولین جشنواره ارتقای تولید و مصرف آبزیان در برج میلاد افزود: میزان تولید محصولات كشاورزی استان تهران از 4.5 میلیون تن در سال 92 و ابتدای فعالیت دولت یازدهم اكنون به 5.7 میلیون افزایش یافته است.
وی تصریح كرد: استان تهران سال گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی كشور موفق به كسب رتبه نخست به لحاظ انجام فعالیت ها و اقدامات موثر در راستای تحقق سیاست های اصلی مقاومتی به ویژه در بخش های صنعتی و كشاورزی شد.
هاشمی افزود: استان تهران در زمینه تولید گیلاس؛ تخم مرغ ؛ گل های شاخه بریده؛ ماهیان زینتی؛ شیر؛ گوشت قرمز؛ قارچ خوراكی؛ سبزی و صیفی گلخانه ای؛ ذرت علوفه ای؛ سیب درختی و جوجه یك روزه، رتبه اول تا سوم كشور را داراست.
استاندار تهران تاكید كرد: صنعت و كشاورزی یكی از موضوعات مهم در بخش توسعه اقتصادی كشور است و باید تلاش كنیم در كنار توسعه صنعتی به كشاورزی مدرن و صنعتی نیز دست پیدا كنیم.

* بیش از 90 درصد محصولات كشاورزی استان تهران با آب سالم كشت می شود
استاندار تهران همچنین به موضوع كشت محصولات كشاورزی در سطح استان اشاره كرد و گفت: اقدامات خوبی در سال های اخیر برای آبیاری اراضی كشاورزی استان تهران با استفاده از آب سالم انجام شده به نحوی كه درحال حاضر بیش از 90 درصد از محصولات كشاورزی استان تهران به ویژه محصولات سبزی و صیفی با آب سالم كشت می شود.
وی اظهار كرد: با توجه به وضعیت خشكسالی در استان تهران، تغییری در الگوی كشت استان ایجاد شد كه این امر منجر به رشد و توسعه بخش كشاورزی استان و افزایش چشمگیر میزان تولید محصولات كشاورزی در این استان شده است.
استان تهران در مجموع دارای حدود ۲۰۰ هزار هكتار اراضی كشاورزی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین جشنواره ارتقای تولید و مصرف آبزیان امروز - چهارشنبه - با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران ، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات كشور، علی اشرف منصوری رئیس جهاد كشاورزی استان تهران و جمعی از مدیران در برج میلاد تهران آغاز شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدجواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109/7243**1625