۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82605899
T T
۰ نفر

عربستان: پیگیر پذیرش 83 هزار زائر ایرانی هستیم

۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82605899
عربستان: پیگیر پذیرش 83 هزار زائر ایرانی هستیم

تهران-ایرنا-محمد بنتن' وزیرحج وعمره عربستان اعلام كرد كه كشورش پیگیر برنامه های پذیرش 83 هزار و 800 زائر ایرانی حج است.

به گزارش روزشنبه تارنمای روزنامه سعودی فرامنطقه الشرق الاوسط چاپ لندن، بنتن وزیرحج سعودی با اعلام این خبر به همراه دكتر طلال قطب رئیس اداره رسیدگی امور حجاج ایرانی برنامه ها و طرح های در نظر گرفته شده برای حجاج ایران در حج سال جاری را مورد بحث و بررسی قرار داد.
براساس این گزارش بنتن بر لزوم اجرای پیشنهادهای پیشبرد خدمات ارائه شده ازسوی اداره مزبور به حجاج ایرانی تاكید كرد و گفت: علاوه بر دوهزار و 400 كارمند سازمان حج و زیارت بیش از83 هزار و 800 تن از ایران در حج امسال شركت خواهند كرد.
وزیرحج سعودی درهمین راستا از تمامی مراكز درنظر گرفته شده برای حجاج ایران بازدید به عمل آورد.
الشرق الاوسط خاطرنشان كرد: ویزای حجاج ایران در سال جاری پس از موافقت عربستان به طور الكترونیكی صادر می شود و اداره رسیدگی به امورحج از پایان مراسم سال گذشته اقدامات و فعالیت های خود را برای ارائه خدمات بهتر به حجاج شركت كننده درحج امسال آغاز كرد و حجاج ایرانی همانند حجاج سایر كشورهای جهان مورد توجه و اهتمام قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسكر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیروز در همایش آموزشی، توجیهی زائران حج تمتع 96 در مشهد از پخش اطلاعات نادرست و شبهات پیرامون حج در فضای مجازی انتقاد كرد و گفت: نباید اجازه داد حج واجب الهی ازسوی برخی مغرضان مورد هجمه قرار گیرد.
براساس این گزارش قاضی عسكر افزود: سالها تلاش شده است تا حج ایران در بهترین وضعیت خود برگزار شده و در بین كشورهای اسلامی به عنوان الگو مطرح باشد.
وی اظهار كرد: تاكنون اكثر مطالبی را كه به دروغ و از سوی افراد ضد دین در زمینه حج منتشر شده است رصد كردیم و پاسخ این شبهات را برای شفاف سازی به مردم ارائه نموده ایم.
خاورم ** 1487 ** 1064
مترجم : قاسم غضبانپور** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده