۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۴
کد خبر: 82606387
T T
۰ نفر
نگاه سكولار در كسوت روحانيت حوزه هاي علميه را تهديد مي كند

مشهد- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي گفت: نگاه سكولار در كسوت روحانيت تفكري است كه حوزه‎ هاي علميه كشور را تهديد مي ‌كند.

به گزارش روز شنبه پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در جمع استادان بسيجي در مشهد افزود: افرادي هستند كه نماز مي ‌خوانند و روزه مي ‌گيرند و بسياري از فروعات دين را تبليغ مي ‌كنند اما به اينكه دين مي‌ تواند در عرصه هاي مختلف زندگي انسان اثرگذار باشد، اعتقادي ندارند.
وي اظهار كرد: سياسي بودن به معناي حضور در يك حزب و دسته سياسي نيست، به معناي آن است كه انسان نياز و اقتضائات زمان را بشناسد و متناسب با آن شرايط نقش و وظيفه خود را ايفا كند، سياسي بودن به معناي درد و مشكلات جامعه را شناختن و در جهت رفع آنها تلاش كردن است.
وي گفت: هشدار دادن نسبت به تهديد‌ها، بيان و تبيين ظرفيت‌ ها، شناسايي استعدادها و كشف نفوس مستعده در نسل جوان بر عهده روشنفكران جامعه است و اين تربيت نفوس مستعده از مهمترين رسالت‌ هاي امامان و وارثان انبيا نيز بوده است.
عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با بيان اينكه عده ‌اي به دنبال ترساندن مردم از مفاهيم عالي الهي كه موجب نجات جامعه مي ‌شود، هستند افزود: برخي تلاش دارند با ايجاد ترس در مردم نسبت به احكام و آموزه ‌هاي الهي زمينه ‌هاي تحول جامعه را از بين ببرند و آگاهي بخشي در زمينه اين شيطنت ‌ها برعهده روشنفكران و فرهيختگان جامعه است.
وي اظهار كرد: دشمنان با پي بردن به نقش و تأثيرگذاري جامعه روحانيت، توطئه ‌هاي بسيار عليه اين قشر انجام داده‌اند ولي با وجود هجمه ‌هاي فراوان عليه جامعه روحانيت اين قشر همچنان مهمترين گروه مرجع براي مردم در مسايل سياسي و اجتماعي است.
وي گفت: دشمن تلاش دارد گروه‌ هاي ديگري را به عنوان مرجع مردم جايگزين روحانيت كند كه تبيين و آشكار كردن اين توطئه يكي ديگر از رسالت ‌هاي متدينين، روشنفكران و دغدغه‌ مندان به اسلام و ارزش ‌هاي الهي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: نگاه يك فقيه اين است كه تمام لايه ‌هاي اجتماعي بايد از دين و آموزه‌ هاي ديني بهره‌ مند باشد، اما برخي چنين نگاهي ندارند و تنها به دنبال اين هستند كه تأييداتي از دين و آموزه ‌هاي ديني براي سخنان خود بيابند.
وي اظهار كرد: تمام شئون و لايه ‌هاي جامعه و كشور بايد نسبت به بيانات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولي فقيه دين شناس، جامعه شناس و ديده‌ بان تيزبين كه جامعه را رصد مي‌ كند و به هنگام نسبت به مسائل هشدار مي‌ دهد، عكس العمل داشته باشند.
وي گفت: متأسفانه گاهي ايشان نسبت به موضوع و مسئله‌ اي بايد چندين بار تذكر دهند تا عكس العملي ايجاد شود.
عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به ضرورت اشاعه انديشه انقلابي در جامعه، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها مبحث انقلابي انديشيدن و انقلابي عمل كردن را در مجامع مختلف مورد تأكيد قرار داده و از آن به عنوان يك ضرورت ياد كرده ‌اند.
وي با اشاره به اهميت انتخابات نيز اظهار كرد: كشور ما، كشور انتخابات است و سرنوشت از طريق صندوق ‌هاي رأي رقم مي‌ خورد بنابراين موضوع انتخابات بسيار مسئله داراي اهميت است كه بايد جايگاه آن را براي مردم مشخص كرد.
وي گفت: رسالت سنگين استادان و فرهيختگان بسيجي يافتن راهكارهاي مؤثر براي جذب، روشنگري و بصيرت افزايي است تا جامعه همچنان در مسير دفاع از ارزش ‌هاي الهي و اسلامي به رهبري علماي دين باقي بماند.
7489 / 6053 خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم