۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82606841
T T
۰ نفر

فعالیت هپكو اراك از سر گرفته شد

۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82606841
فعالیت هپكو اراك از سر گرفته شد

اراك - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: فعالیت كارخانه هپكو اراك پس از 2 هفته تعطیلی از سر گرفته شد.

محمدرضا حاجی پور روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مدیریت جدید كارخانه هپكو از اوایل خرداد ماه امسال فعالیت خود را آغاز كرد كه به دلیل حسابرسی و انبارگردانی كارخانه در نیمه دوم تیر ماه تعطیل شد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه، كارگران كارخانه هپكو یك برج حقوق معوقه خود را امروز (یكشنبه) دریافت و فعالیت كاری خود را در كارخانه از سر می گیرند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی بیان كرد: مانده معوقات كارگران نیز همزمان با حقوق ماهیانه پرداخت می شود.
وی اضافه كرد: ظرفیت های ارزشمندی در كارخانه هپكو نهفته است كه در صورت تغییر و تحولات كارشناسی می توان به زودی جایگاه این واحد تولیدی را در عرصه بازار صنعتی احیا كرد.
حاجی پور بیان كرد: كارخانه هپكو برای تجدید قوا نیازمند حمایت دولت در جلوگیری از واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم و ماشین آلات چینی است كه این مهم باید جدی گرفته شود.
وی گفت: قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی در راستای تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران كشور با هپكو اراك یكی از مصوبات سفر هیات دولت به استان مركزی قطعی شده و در حال سیر مسیر قانونی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی بیان كرد: این قرارداد به مدت پنج سال برنامه ریزی شده كه كارخانه هپكو باید به صورت دوره ای و سالانه ماشین آلات را به ستاد مدیریت بحران كشور تحویل دهد.
وی در خصوص تامین اعتبارات این قرارداد نیز گفت: اعتبار 2 هزار و 400 دستگاه از سوی منابع ملی و 600 دستگاه نیز از منابع داخلی ستاد مدیریت بحران كشور تامین می شود.
حاجی پور ادامه داد: با توجه به اشراف و تعامل مدیریت جدید كارخانه هپكو در اروپا و كشورهای آسیای جنوب شرقی، پیش بینی می شود مراودات این كارخانه با شركت های لیپهر آلمان و كوماتسو ژاپن از سر گرفته شود و این كارخانه بتواند سهمی از بازارهای جهانی ماشین آلات راهسازی را نیز در سبد فروش خود داشته باشد.
وی یادآوری كرد: كارخانه هپكو برای به روزرسانی عوامل تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز خود نیازمند 450 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است كه این مهم نیز در حال پیگیری و به زودی پرداخت می شود.
شركت هپكو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هكتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت كرد.
شركت هپكو اراك در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتك تولید می كند كه هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس كشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
كارخانه هپكو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
مجموعه مدیریت استان مركزی از دی ماه سال گذشته به دنبال بازگرداندن این كارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینكه پیشنهاد واگذاری این كارخانه به شركت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
۰ نفر