۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82609375
T T
۰ نفر
رهاورد دولت يازدهم اشتغالزايي227شغل توسط تعاوني هاي دانش بنيان همدان

همدان - ايرنا - مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان همدان گفت: در دولت يازدهم پنج شركت تعاوني دانش بنيان در اين استان تشكيل شد كه براي 227 نفر اشتغالزايي ايجاد كرده است.

احمد توصيفيان روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه ايجاد و تقويت تعاوني هاي دانش بنيان، ازسياست هاي راهبردي اين اداره كل است افزود: در حال حاضر 12 تعاوني دانش بنيان در اين استان فعال است كه پنج تعاوني در دولت يازدهم راه اندازي شده است.
وي با اشاره به نقش و جايگاه تعاوني ها در ايجاد اشتغال پايدار تصريح كرد: شركت هاي تعاوني بايد با ارائه ايده و طرح جديد و پرهيز از روش هاي سنتي و قديمي، يك تحول عظيمي را در بخش تعاون ايجاد كنند.
وي اضافه كرد: انجام كار گروهي، سرمايه گذاري هدفمند درعرصه هاي اقتصادي و برنامه ريزي منسجم و منظم جهت ايجاد اشتغال در شركت هاي تعاوني بايد جزو برنامه هاي اصلي باشد.
وي با تاكيد بر اينكه جمع آوري سرمايه هاي خرد موجب ايجاد سرمايه اي عظيم مي شود، ادامه داد: با راه اندازي تعاوني ها در بخش هاي مختلف مي توان مشكل اشتغال را حل كرد.
مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان همدان از احياي بنياد توسعه تعاون استان همدان با ورود نخبگان جوان استان خبر داد و افزود: تعاونيهاي دانش بنيان با هدف توسعه فرهنگ تعاون در بين نخبگان و فرهيختگان كشور به منظور توانمند سازي و حمايت از نخبگان كشور در اجراي طرح و ايده هاي آنان تشكيل مي شود.
توصيفيان ابراز اميدواري كرد: با حضور جوانان نخبه بنياد توسعه تعاون احيا شده و با هم افزايي ثروت و تجاري سازي طرحهاي مبتكران، تحقيق، ابتكار ،اختراع و جذب و تبديل ايده ها و ابتكارات و نوآوري ها به سمت توليد و اشتغال پايدار و توانمندسازي دانش آموختگان به منظور ورود به فضاي كسب و كار و همچنين حمايت و سمت دهي به نوآوري ها در جهت توليد فن آوري هاي برتر دنبال شود.
وي نقش جوانان مبتكر و خلاق را در ايجاد انقلابي در حوزه كارآفريني و اشتغال پر رنگ دانست و خواستار استفاده از ظرفيت هاي موجود دانشگاه ها در جهت برون رفت از شرايط فعلي كارآفريني ، سرمايه گذاري و اشتغال شد.
توصيفيان تصريح كرد: تمام سعي و تلاش ما بر اين است كه بتوانيم از نخبگان جامعه حمايت كنيم و با تعريف بسته هاي حمايتي مختلف موجب پيشرفت و ترقي، ايده و فكر نخبگان فراهم و جامعه به سوي نخبه پروري سوق داده شود.
وي برند سازي كارآفرينان به عنوان نخبگان اقتصادي در جامعه را يكي از روشهاي ارزش گذاري به حوزه كارآفريني و سرمايه گذاري دانست و گفت جوانان نخبه و فعال مي تواند با ورود به عرصه تعاون و كار آفريني و با تمركز بر ظرفيت هاي موجود در استان در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي گامي موثر در جهت رونق سرمايه گذاري در استان بردارند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان همدان ادامه داد: تصميم سازي در خصوص قوانين حمايتي و تشويقي از كارآفرينان در كلان كشور، تجديد نظر در قوانين كار و تامين اجتماعي، ايجاد زيرساخت هاي لازم در حوزه كارآفريني نظر به وجود پتانسيل هاي قابل توجه در استان، تسهيل قوانين و مقررات دست و پا گير در جهت حمايت از توليد و صادرات، حمايت هرچه بيشتراز كسب و كارهاي خرد و كوچك، پيگيري جدي قانون كارشايسته ، تغيير نگاه مسئولان به توليدات با كيفيت داخلي و استفاده از ظرفيت نخبگان و جوانان استان از جمله مهمترين موضوعات مهم در جهت احياي سرمايه گذاري و كارآفريني است كه پيامد آن رونق اشتغال و استمرار توليد در استان است.
توصيفيان با تاكيد بر اينكه گسترش تعاونيهاي دانش‌بنيان در حوزه‌هاي مختلف همانند آي‌تي و غيره مي‌تواند در ايجاد اشتغال و كاهش بيكاري تاثيرگذار باشد، تصريح كرد: افزايش تعامل اين تعاونيها با دستگاههاي اجرايي و دانشگاهها سبب تامين نيازهاي آنها با استفاده از ظرفيت تعاونيهاي دانش‌بنيان مي‌شود.
وي به اصلاح ساختار اقتصادي بنگاه هاي مشكل‌دار اشاره كرد و يادآور شد: مشكلات و موانع موجود در اين بخش با حضور بنگاههاي اقتصادي بررسي و احصا شده است.
وي با اشاره به ترويج و توسعه كار‌آفريني در استان افزود: اجرايي كردن برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در اين بخش از طريق تشكلهاي مردمي مد نظر است.
توصيفيان ساماندهي اشتغال اتباع خارجي در استان را از ديگر اولويتهاي مورد نظر در راستاي اجرايي كردن برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه تعاون و كار دانست و گفت: استفاده از ظرفيت داخلي و نيروهاي بومي استان در دستور كار قرار دارد.
در استان همدان يك هزار و 100 شركت تعاوني فعاليت دارد.
2087/7523
خبرنگار:مرضيه بختياري** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا