۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82610937
T T
۰ نفر
درخشش ورزشكاران تهراني در المپياد ورزشي دانشجويان علمي كاربردي كشور

همدان- ايرنا- رقابت هاي چهارمين المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دختر علمي كاربردي كشور با درخشش ورزشكاران همداني و پيشتازي تهراني ها به ميزباني شهر همدان در جريان است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اين پيكارها در رشته هاي تنيس روي ميز، بدمينتون، شنا، دو وميداني، تكواندو، تيراندازي، شطرنج و كاراته با رقابت 479 ورزشكار در حال پيگيري است.
كاروان ورزشي همدان در اين دوره از رقابتها خوش درخشيدند ضمن اينكه تهراني ها بيشتر مدال ها را درو كردند.
** درخشش دونده هاي همداني در المپياد دانشجويان علمي كاربردي كشور
رقابت هاي دو وميداني چهارمين دوره المپياد دانشجويان دختر علمي كاربردي كشور با درخشش دونده هاي همداني برگزار شد.
در اين رقابت ها و در ماده 1500 متر سميرا زماني از همدان به مدال طلا رسيد، زهره شيخ مرادي ديگر دونده همداني به نشان نقره دست يافت و زهرا مرادي از زنجان نشان برنز را به دست آورد.
در ماده 100 متر صفيه دستجردي از يزد مدال طلا را كسب كرد، وحيده كردلو از زنجان نقره گرفت و مريم ابوالفتحي از كرمان به مدال برنز دست يافت.
همچنين در ماده پرتاب وزنه فريده كردلو از زنجان به نشان طلا رسيد، فاطمه بروشكي از مركزي نقره اي شد و فاطمه سعيدي از قزوين به مدال برنز دست يافت.
در ماده چهار در يكصد متر امدادي نيز تيم هاي كرمان، قزوين و خراسان رضوي به ترتيب اول تا سوم شدند.
92 دونده از 31 استان كشور با قضاوت 25 داور در اين رقابت ها كه به ميزباني پيست تارتان استاديوم شهداي قدس همدان برگزار شد، شركت داشتند.

** تهران فاتح مسابقات تكواندو المپياد دانشجويان شد
تيم تهران مقام قهرماني چهارمين دوره المپياد دانشجويان دختر دانشگاه علمي كاربردي كشور را كسب كرد.
در اين رقابت ها كه با شركت 34 تكواندوكار در قالب 16 تيم به ميزباني سالن شهيد يونسي دانشگاه علوم پزشكي شهر همدان برگزار شد، تيم اصفهان با 21 امتياز مقام دوم را به دست آورد.
همچنين تيم هاي ايلام با 14 امتياز، زنجان با 12 و همدان با 10 امتياز به ترتيب مقام هاي سوم تا پنجم را كسب كردند.

** دختران برتر رشته كاراته معرفي شدند
قهرمانان پيكارهاي كاراته چهارمين دوره المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دختر دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور معرفي شدند.
36 كاراته كار با قضاوت 10 داور در دو بخش كاتا و كوميته پيكار كردند. در اين پيكارها و در بخش كميته ، محدثه مرادي از مركزي، مولود بزرگيان از خوزستان و عاطفه پاكدامن از فارس به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم وزن منهاي 50 كيلوگرم را كسب كردند.
در وزن منهاي 61 كيلوگرم زهرا آبكارگر از گيلان قهرمان شد، فاطمه احمدي گرجي از مازندران دوم شد، زهره احمدي از بوشهر و ليلا رضايي از كرمانشاه به طور مشترك سوم شدند.
در وزن منهاي 68 كيلوگرم نيز شكوفه السادات ميرمطهري از مركزي عنوان نخست را كسب كرد، نگين حميدي از خوزستان دوم شد، غزاله فرجيان از همدان و مرضيه اكبرزاده از مازندران به طور مشترك عنوان سوم را به دست آوردند.
در بخش كاتا نيز هما سليماني خوشروئي از مركزي قهرمان شد، فتانه تيزهوش از گيلان در جاي دوم ايستاد، مرضيه اكبرزاده از مازندران و زهره احمدي از بوشهر به طور مشترك سوم شدند.

** شناي دانشجويان علمي كاربردي دختران در انحصار تهراني ها
ورزشكاران تهراني در چهار ماده پاياني رقابت هاي شناي چهارمين دوره المپياد دانشجويان دختر دانشگاه علمي كاربردي كشور به ميزباني همدان خوش درخشيدند.
در ماده 100 متر قورباغه الناز واحدي از تهران قهرمان شد، مهسا علائي از آذربايجان شرقي و زهرا عنبر فروش از خراسان رضوي به ترتيب دوم و سوم شدند.
در ماده 50 متر كرال پشت نيز غزاله عرب از تهران بر سكوي قهرماني ايستاد، زهرا دانش از خراسان رضوي دوم شد و مريم قوبي ديگر شناگر خراسان رضوي در جاي سوم قرار گرفت.
در ماده 200 متر آزاد آيدا يوسفي از تهران، مريم قوبي و زهرا صداقت هر دو از خراسان رضوي به ترتيب اول تا سوم شدند.
همچنين در 100 متر مختلط انفرادي، آيدا يوسفي از تهران مقام قهرماني را كسب كرد، آسيه منصوري از خراسان رضوي دوم شد و اكرم سيف جمالي از تهران بر سكوي سوم ايستاد.

** طلاي تنيس روي ميز به ورزشكار اصفهاني رسيد
پريا هلاكويي از اصفهان قهرمان رقابت هاي تنيس روي ميز چهارمين دوره المپياد دانشجويان دختر دانشگاه علمي كاربردي كشور به ميزباني همدان شد.
در اين پيكارها كه با حضور 30 ورزشكار برگزار شد، فاطمه كريمي از يزد عنوان دوم را كسب كرد و زهرا خدادوستي و نسرين ولدبيگي به صورت مشترك در سكوي سوم قرار گرفتند.

** تهراني‌ها مدال‌هاي شطرنج بليتس را درو كردند
رقابت هاي شطرنج بليتس چهارمين دوره المپياد دانشجويان دختر دانشگاه علمي كاربردي كشور با درخشش شطرنجبازان تهراني به پايان رسيد.
در پايان پيكارهاي شطرنج بليتس كه روز سه شنبه در استخر دانشگاه بوعلي سينا همدان برگزار شد، زهرا مهدوي خانوكي از تهران به مدال طلا دست يافت.
همچنين مهسا گذشتي از تهران به نشان نقره رسيد و ليلا سليماني كميجاني از تهران به مدال برنز دست يافت.
مهسا اسماعيلي از كرمانشاه، رباب قهرمان فر از زنجان، مريم احتراميان از فارس، رقيه مدني از تهران و مريم بوذري از كهكيلويه و بويراحمر، الهه قليان نوروزي از مازندران و سميه سلطاني از همدان به ترتيب چهارم تا دهم شدند.
چهارمين المپياد فرهنگي و ورزشي دانشگاه هاي جامع علمي كاربردي كشور در بخش دختران در رشته هاي بدمينتون، شنا، دو و ميداني، تكواندو، تير اندازي، شطرنج، كاراته، تنيس روي به ميزباني شهر همدان در حال برگزاري است.
7520/6993
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشار:اكبر بهاروند