۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82611166
T T
۰ نفر
پيش بيني دماهاي 50 درجه به بالا در روزهاي آينده براي خوزستان

اهواز - ايرنا - مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: دماهاي 50 درجه سانتيگراد به بالا از فردا تا دوشنبه هفته آينده براي بيشتر نقاط استان پيش بيني مي شود.

كوروش بهادري چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در 24 ساعت گذشته آبادان، اميديه، ماهشهر، شوشتر و گتوند با 50 درجه سانتيگراد گرمترين نقاط استان و ايذه با 22 درجه سانتيگراد خنك ترين نقطه استان گزارش شده است.
وي افزود: بيشترين دماي امروز اهواز به 49 و فردا صبح حداقل به 34 درجه سانتيگراد مي رسد.
بهادري ادامه داد: ميزان رطوبت صبح روز چهارشنبه در هنديجان به 72 و در ماهشهر به 62 درصد رسيد و شرجي از فردا تا اواسط هفته آينده در نوار ساحلي ادامه دارد.
مدير كل هواشناسي خوزستان بيان كرد: گرد و خاك روز گذشته برخي نقاط استان را فرا گرفت و شعاع ديد در اهواز 2 هزار متر و سرعت باد 45 به كيلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وي بيان كرد: امروز هم ممكن است برخي نقاط استان شاهد گرد و خاك در برخي ساعات باشند و شعاع ديد در اهواز به 2 كيلومتر كاهش يابد.
بهادري توصيه كرد: با توجه به روند افزايش دما مردم صرفه جويي لازم را در مصرف برق داشته باشند.
به دنبال ورود توده گرد وغبار ميزان آلودگي هوا در ساعت 14 روز سه شنبه در شهرهاي اهواز به 200 ميكروگرم بر متر مكعب، انديمشك 520 ميكروگرم بر متر مكعب، دزفول 542 ميكروگرم بر متر مكعب و خرمشهر 181 ميكروگرم بر متر مكعب رسيده است.
بر اساس اين گزارش، ستاد بحران خوزستان 22 خرداد مصوب كرد كه زمان كار ادارات و دستگاه هاي اجرايي اين استان در روزهايي كه دماي هوا به بالاي 49 درجه مي رسد، ساعت 13 پايان يابد كه بر اين اساس ساعت كاري در هفته گذشته و جاري كاهش يافته است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاري**انتشار دهنده : كبري آقازري